Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 jenta mi på 18 mndr har blitt veldig vanskelig å vaske nedentil i det siste. spesielt hvis jeg skal vaske vekk bæsj som har kommet inn der. hun suterer å kniper beina sammen. har prøvd å kikke litt, for å se om hun er sår, men får ikke lov. er det vanlig? man må jo vaske litt der liksom...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Om du tror hun er sår,bør du iallefall sjekke!Hva med å gi henne noe så hun blir litt opptatt?Jeg pleier å gi min tannkosten med litt vann på. Eller var det noe annet du var redd for??
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 har jo sjekket så godt jeg fåt til, å jeg får lov til å smøre henne litt.. ser jo at hun er litt sår, men synes ikke at hun er så sår at det burde gjøre så vondt at hun gråter når jeg prøver å vaske henne der.. vet ikke helt hva jeg er redd for jeg egentlig...må jo innrømme at tanken på at noen kan ha gjort noe som gjør at hun har vondt der har streifet meg, men jeg pleier å ha en tendens til å tenke det verste med en gang, hvis du skjønner! uff ble litt teit det her...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Huff,det må være forferdelig å være redd for noe slikt:( Du kan jo ta henne til legen da,bare si at du ikke får komme til,og at du er redd for sår.Så tar dere det der fra... Om du virkelig tror noe kan ha skjedd,må du finne ut av det!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 ja.. det er ikke noe annet som tyder på at det kan være noe, men det bare ble sånn helt plutselig. å da begynner jeg jo å lure litt. har ingen spesielle personer som jeg ser for meg at kan gjøre sånnt heller, men man vet jo aldri.er nok best å gå legen en tur ja. Det er ikke mulig at de kan få sopp eller noe sånnt der da?? det er jo veldig tett me bleia å alt..
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 hadde en liten sånn fase med mine jenter. kledde av dem alt nedentil, lot de stå i badekaret mens de lente seg på kanten og spylte. Gjorde det samtidig til en lek og ta knebøy sånn at jeg fikk spylt ut event det som lå forran også. Etter hvert gikk det bedre og så begynte jeg å forklare at mamma må ta ren og pen sjekk sånn at man ikke blir sår og får vondt.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 ok, det var greit å høre at andre har vært borti liknende. føler meg jo litt teit som begynner å tenke overgrep med en gang.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 Forstår at du blir engstelig. Jeg har ikke samme problem med jenta mi på samme alder. Men jeg vasker henne daglig i vasken under rennende vann, tar henne opp og vasker i vei. Har gjort det siden hun var baby, så dette er vanesak. Ellers tar jeg ofte en sjekk der nede for å sikre meg at hun ikke er sår, har belegg osv. Jeg prater og forklarer at vi må vaske, helt naturlig. Ellers er det et godt tips det med dusjen. Prøv rennende vann fremfor vask med kluter.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #9 Skrevet 7. mars 2007 Tror ikke du skal bekymre deg for at noen har "vært" der nede. Hjelpe meg, da hadde du nok sett det! Hun har nok bare funnet ut at det der får du ikke lov til og er i sin ganske så sta alder. Et godt tips var jo å skylle i dusjen. Hvis det er avføring, så må jo du vaske der.
enern Skrevet 7. mars 2007 #10 Skrevet 7. mars 2007 Vi har en gutt på omtrent samme alder. Plutselig har han begynt å knipe bena sammen når vi skal vaske/spyle og skifte bleie. Jeg har hørt at i visse aldere er de litt følsome eller mer oppmerksom på underlivet sitt. Men de er utrolig sta til tider også, og har sine meninger.
St. Hans Skrevet 8. mars 2007 #11 Skrevet 8. mars 2007 Jenta mi på 20 mnd er akkurat som din. Kniper beina sammen og vrir seg unna. Hun blir akkurat like fornærmet når jeg vasker henne i ansiktet. Jeg har bare tenkt at det trengs ikke mer enn en eneste gang hvor den som skifter bleie er litt utålmodig, litt hardhendt (type "nå må vi bare få det gjort enten du vil eller ikke") så kan vi komme inn på feil spor. Dessuten er hun i en alder hvor hun er fullt klar over meg/mitt. Jeg prøver å vaske vennlig og avlede oppmerksomheten. Tror ikke du trenger å tenke i retning overgrep.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå