Gjest Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Hva sa legen deres? Fikk dere pencilin? Jeg har fått en hestekur med pencilin etter jeg fikk brystbetennelse for en uke siden. Fikk beskjed om å tømme brystene skikkelig,da grunnen til brystbetennelse som oftest var at det ble liggende melk igjen i brystet etter barnet hadde spist. Gutten min spiser bare av ett bryst pr måltid.Ikke spiser han opp heller, er alltid litt igjen.Jeg har pumpet meg litt disse dagene, og nå lurer jeg på om det er noe jeg må fortsette med helt til han begynner å spise mer? Ellers så er det jo melk igjen i brystene? Skjønner ikke helt ..
Labbetøs Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Jeg fikk pensilinkur ja. Fikk samme beskjed fra legen som deg, og stod igjen som et stort spørsmålstegn. Jeg skjekker litt med sykehuset, ammehjelpen og hs, og kom frem til at jeg skulle pompe to ganger om dagen den første uka, og da tømme brystene helt (men viktig å ikke tørrpumpe når det er tomt. Avslutt i tide). Ikke pomp oftere enn det siden du da vil øke problemet i takt med melkeproduksjonen. Etter den første uka skulle jeg pumpe en gang daglig, og fortsette med det til hun spiser mere og ihvertfall tømmer ett bryst til hvert måltid. Det har funket kjempebra. Betennelsen har ikke kommet tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå