Gå til innhold

Flere som ligger over streken..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som ligger over streken på sf mål?? Er i uke 25 og fikk beskjed av legen at jeg lå litt over gjennomsnittet,... Flere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg lå litt over streken i uke 15...

Skal inn på sjekk igjen nå på mandag..blir spennende å se..

Skrevet

Jepp, ligger noe over gjennomsnittet men kanskje ikke så rart med en mann på 2.03:)

Skrevet

Jeg er også i uke 25, ligger litt over det grønne "feltet" tilogmed jeg...

får håpe det flater seg litt ut etter hvert:)

Skrevet

Jeg er i uke 21 og ligger også over streken.

Lå over streken i hele mitt forrige svangerskap og mye over på slutten.

Det behøver ikke nødvendigvis være en stor baby allikevel,min datter var 2830g og 47 lang når hun ble født 4 dager før termin.

Mye fostervann var hovedårsaken til at sf.målet var langt over streken det meste av tida.

Skrevet

litt over i uke 20 (men innenfor det skraverte feltet). Helt innenfor normalen iflg. legen min i hvertfall ...

Skrevet

Jeg ligger også utenfor det grønne feltet og har gjort det hele veien. Er i uke 24 nå:)

Skrevet

Har to SF målinger bak meg. Da lå jeg over streken..

Skal til kontroll hos legen imorgen. Regner med at hun måler meg da også. Spennende å se hvordan det har utviklet seg. Kjenner nesten litt fra dag til dag nå at det spirer og gror...

Skrevet

Jeg er 27+5 og er over det grønne feltet ja....

Skrevet

Jepp jeg å ligger over :) til og med bittelitt over det grønne.... Er 26+3, har fått beskjed på UL at jeg har mye fostervann...

Skrevet

Jeg er 21+2 og målte SF første gang i dag. Lå godt over det grønne feltet, enda jeg faktisk veier 3 kg mindre nå enn da jeg ble gravid (har hatt influensa, bihulebetennelse, kikhoste og omganssyke etter jul, så det er ikke så rart vekten står stille!) Lå godt over med førstemann også, men gikk bare opp 13 kg totalt da, så sånn er jeg ;)

Skrevet

Jeg er 27 + 3 og har hele svangerskapet ligget godt over det grønne feltet.. Gjorde det i forrige svangerskap også!!:)

Skrevet

Men i grunnen, meieriet, spiller det ingen rolle for forsteret om du ikke har lagt på deg all verden ennå. Så lenge du ikke var beinrangel i utgangspunktet vokser det som det skal. Så hva i alle dager har det med saken å gjøre?

Skrevet

Jeg er 20+4 og ligger over det grønne feltet. Målet mitt er 23 cm.

Skrevet

Jeg vet da at det ikke har noe å si for barnet... hallo...

Skrevet

Virket i grunnen ikke sånn, da skjønner jeg i utgangspunktet ikke kommentaren din.

Skrevet

hmmm, jeg er 26+5, og jeg ligger endel under streken..under den røde til og med...er det farlig mon tro??? vokser ikke babyen min? jeg har kjempegravid mage...merkelig...

Skrevet

Jordmorsa til meg at det viktigste var ikke at man lå på den røde streken, men at man hadde en jevn vekstkurve. Hun hadde nok informert deg om det hadde vært noe galt. Jeg ble jo hysterisk for at jeg lå over den rød streken, men hører jo at man ikke trenger å få giga-baby av den grunn. OG: jeg har veldig liten gravidmage og er over streken:-)

Skrevet

Litt smalltalk bare. Det har vel aldri skadet?

Skrevet

Jeg ligger også over streken, men jordmor sier at det kan bety at jeg bærer barnet litt høyt. Og da jeg var på ultralyd like etter, ble jeg satt en uke tilbake på termin. Det trenger altså ikke å bety at babyen er større enn det som er vanlig, bare at livmora ligger litt høyere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...