Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Vil dere ha epidural? Noen erfaringer og synspunkter? Klem:)
carina:)Nr. 3 med termin 05.07 Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Jeg vil ikke ha epidural, har klart meg uten 2 ganger og skal nok klare det denne gangen og:)
HW & MW + nr3 Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Jeg klarte meg uten epidural under første fødsel og håper jeg skal klare det denne gangen også! men det er klart ingen fødsler er like så må se det ann!
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Kan ikke snakke av egen erfaring, men mamma har snakket litt om det. Hun har fått tre barn, og aldri hatt behov for bedøvelse. Hun synes det har vært helt greit uten. Jeg var visstnok veldig grei å få ut, men broren min var litt gjenstridig og måtte tvinges ut med tang (Legen tok spenntak mot senga mens han dro!). Hun anbefaler meg på det varmeste å vente til jeg er midt oppi det før jeg ev. bestemmer meg for epidural. Jeg har uansett lyst til å prøve naturlig fødsel, også heller ty til epidural dersom det blir umulig å gjennomføre uten. Det var ikke helt svar på spm, men noen tanker i hvertfall.
Småbarnstreff Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Støtter tingeling i at den bør vente til en er midt oppi det. Det er umulig å vite hvordan fødselen blir. Jeg skulle ha ALT av bedøvelse før min fødsel, men det var verken tid eller personale til noe som helst. Og det gikk greit det og. Går fødselen fort ser jeg ikke det store behovet for epidural. Men jeg skal ikke takk nei til lystgass. Og jeg skal ihvertfall ha klyster. Det hadde jeg ikke sist...
minne Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 Hei, skal love deg at det er ikke noe som en kan velge på forhånd, du vet aldri hva slegs fødsel du får. Jeg ville hatt alle muligheter åpne.
fridansin Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 Jeg lovet meg selv at jeg ikke skulle ha noen form for bedøvelse sist. Det endte med at jeg tok alt de kunne tilby. Det er umulig å si på forhånd!
summer85 Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 jeg hadde epidural sist.. å det var himmelsk..... vil jo prøve å det lengste med å ikke bruke smertestillende.. men blir det for vondt, så JA TAKK til epidural...=)
Tonje, M&A Skrevet 7. mars 2007 #9 Skrevet 7. mars 2007 Jeg hadde epedural.Dette var som himmelen for meg, helt nydelig når den begynte å virke. Men det var den gang,vet jo ikke hvordan neste blir. Men da vet jeg iallefall hva jeg vil ha hvis jeg har behov for smertestillende. Godt man ikke vet hvordan fødslene blir, de er jo så forskjellige. I tilegg er jeg en skikkelig pyse... Hører ikke til her inne før i morgen,men tok meg friheten til å poppe innom:)
Snart 3 barns-mor? Skrevet 7. mars 2007 #10 Skrevet 7. mars 2007 Jeg sunns ikke du eller noen skal ta stilling til før fødelen,me vet(heldigvis) ikke hvordan det blir... Jeg hadde ikke noe sist gang,men ikke si noe denne gangen,skal sefølgelig ikke ha hvis ikke jeg trenger,men som sakkt så kan vi ikke vite noe på forhond:)
Entil? Skrevet 7. mars 2007 #11 Skrevet 7. mars 2007 hei....har ikke noen erfaringe med dette men sovedyret nevnte klyster...har aldri hørt om det jeg...noen som kan fortelle hva det er/gjør??
amilde 11.06 Skrevet 7. mars 2007 #12 Skrevet 7. mars 2007 Har hatt epidural begge gangene og vil gjerne ha det denne gangen også.
Tesse1986 Skrevet 7. mars 2007 #13 Skrevet 7. mars 2007 jeg fikk epidural med førstemann siden fødselen ble så langvarig og jeg hadde sterke smerter, men samtidig syns jeg ikke det hjalp noe særlig, skal ikke ha noe form for smertestillende denne gangen!!
Cybermom♥ Skrevet 7. mars 2007 #14 Skrevet 7. mars 2007 Sist fødsel fikk jeg klyster med en gang jeg kom på sykehuset omtrent. For de som lurer, så er dette for at du skal tømme tarmen før fødselen begynner. (Slik at man ikke regelrett driter seg ut når man føder..) Deretter fikk jeg lystgass, men syntes vel ikke det hjalp så voldsomt på smertene, ble bare litt lett i hodet. Jeg hadde rier med 1-1 1/2 min mellom hver fra det hele begynte, og det ble ganske slitsomt etterhvert. Så jeg fikk tilslutt epidural. Det var veldig godt. Fikk slappet helt av, og sov faktisk litt selv om riene var like sterke hele tiden. Hadde ikke bestemt meg for det ene eller det andre før fødselen. Men siden det sto på i 16 timer tilsammen, var det godt med litt pause før pressriene satte inn...
:-) augustibarn Skrevet 7. mars 2007 #15 Skrevet 7. mars 2007 Jeg hadde en lang fødsel og holdt nesten ikke ut, men når jeg fikk epidural kunne jeg slappe av og fikk en helt annen opplevelse! Jeg skal ikke bestemme meg på forhånd, men hvis det blir en lang fødsel og smertene føles umulige å holde ut, vil jeg absolut prøve epidural igjen. Hvis epidural fungerer er det helt supert, men det er ikke alltid at det virker.
*Angelface* Skrevet 7. mars 2007 #16 Skrevet 7. mars 2007 Jeg holdt på i 21 timer!! Og brukte ingenting den gang... Det var et helvette..Men jordmor nektet å gi meg epidural pga tatoveringen min.
preggymama_fødeklar Skrevet 7. mars 2007 #17 Skrevet 7. mars 2007 Jeg vil gjerne ha epidural denne gangen også hvis det er mulig og det er tid, føler ikke behov for å bevise at jeg er en superkvinne som kan føde helt naturlig, jeg vil bare ha minst mulig smerter, når jeg kan velge:-)
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #18 Skrevet 7. mars 2007 Jeg har født to uten epidural, og d gikk "greit" d. Visst var d vondt, men man overlever. Var ikke tid heller for den sakens skyld... Har ingenting med å være "superkvinne" å gjøre, selv om man ønsker det mest mulig naturlig da.
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 7. mars 2007 #19 Skrevet 7. mars 2007 Jeg vil helst være uten epidural.....sist jeg fødte brukte jeg lystgass og var i badekar....heeerligt!! Slikt vil jeg ha det denne gangen også! Men for all del, man vet aldri....kanskje jeg vil hyle etter epidural denne gangen...tror man kan aldri forutse sin egen fødsel nei Good luck !
ღZalina med Robin og Isabelleღ Skrevet 7. mars 2007 #20 Skrevet 7. mars 2007 niks ikke f.. den har jeg tatt før og den virket i beina.. og jeg har fått vondt iryggen etter det også.. mulig etter den... så jeg ser langt unna den dritten.. da føder jeg 6 ganger uten!
fox`y Skrevet 7. mars 2007 #21 Skrevet 7. mars 2007 vill egentlig ikke men må vell pga prolapsene i ryggen.. d gjør at jeg har ingen mellomrom mellom riene,derfor anbefaler dem d.. funket kjempe bra på meg,borsett fra at jeg ennå er øm der de satte den å d er 20 mnd siden... men syns den hjalp meg veldig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå