Gå til innhold

noen med konstant uvi under svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

sliter med urinveisinnfeksjon når jeg er gravid, er 5 mnd på vei og har allerede gått på 3 kurer men får det ikke bort. var hos legen på mandag 9 dager etter at jeg slutta på siste behandling og det var uvi for fult igjen, sendte til dyrkning så jeg får høre til uka om jeg må på kur.

har også lest at man kan føde tidligere pga det og.

fødte 4 uker før termin sist )svangerskapsforgiftning i liten grad.

er det bare meg som sliter med det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter ikke med det, men si til legen at du vil sjekke om du har GBS (streptokokk B). Kan henge sammen med UVI og for tidlig fødsel.

Skrevet

gbs er det farlig

Skrevet

Jeg har slitt med mye UVI før jeg ble gravid over 21/2 år og går på forebyggende medisin nå som jeg er gravid, et mildt preparat som gjør at bakteriene ikke trives og har ikke hatt infeksjon på 11/2 år nå. Hiprex heter det, har fått det av en urolog på blå resept.

Men jeg vet årsaken til mine infeksjoner, det er hard mage som gir sprekkdannelser i tarmen og dermed siver bakteriene over til blæra med lymfevæsken inni kroppen. Så jeg konsentrerer meg om å holde fordøyelsen i orden og da holder jeg meg frisk ;o)

Spør om det kan være et alternativ for deg.

God bedring!

Skrevet

hei nurket....

jeg har også hatt 3uvi iløpet av 6mnd,begynner å bli litt bekymret for hvorfor????det skremte meg litt det med streptokokk B,men legen hadde vel nevnt det visst det var fare for det håper jeg!!

Urinen min har liksom slått ut på noen hele veien fra jeg var gravid,ikke noe særlig gøy,føler ikke legen tar meg helt på alvor heller,det er jo liksom noe som ikke skal vere der...

håper vi blir kvitt denne plagen!!:)

Skrevet

Hvordan er det med fordøyelsen?

I følge den urologen som jeg gikk til i et år før jeg ble gravid så er det veldig mange som sliter med for hard eller treg mage som får UVI igjen og igjen pga små sprekker i tarmen som gjør at bakteriene siver over til blæra.

Fordøyensen blir ofte treg og/eller hard i svangerskapet.

Undersøk om det kan gjelde deg.

Skrevet

fordøyelsen min min er ikke hard men omvent, sliti med løs mage i mange år. det er ingen problem nå heller. eller kanskje vet ikke lenger jeg.

kjenner jeg har vondt i nedre del av magen håper det ikke er nyre bekkenbettenelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...