Gå til innhold

hvordan snu døgnet til lillegutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

han er våken helt til 3-4 om natta.

han er da våken 5-6 timer.

åssen kan jeg snu det?

holde han våken mest mulig på dagen og kvelden?

han er 1 mnd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en slitsomt tid. Min er nå 3 mnd og er heldigvis ut av den perioden!! Prøv å lage en fast rutine på kveldsstell. Fks begynne å bade han hver kveld ca kl 20 eller 2030 (jeg brukte et par dråper lavendel olje i vannet, skal virke beroligende), ta på pysj. De pleier å bli søvnig av å bade. Så gi han mat. Kan hende det tar en stund men han vil etterhvert vende seg til at dette er kveld. Jeg har en datter til på snart 4 som står opp kl 7 på morningen (hun går i bhg). Så vi står opp allesammen på den tiden. Hvis babyen sover så vekker jeg henne (hun sover aldri da) slik at dette skal bli en rutine. Kjedelig å stå opp tidlig når man ikke har grunn (store barn) men jeg tror det er lurt! Lykke til!

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Tipset vi fikk på helsestasjonen var å vekke henne til samme tid hver eneste dag...det hadde blitt slik at hun ikke sovna før i 5-6 tida, men så begynte vi å vekke henne klokka 9 selv om hun sov lenge. Etter bare noen dager så sovna hun mye tidligere, og våkner nå fremdeles klokka ni. Men hun var litt eldre enn 1 måned, så det er litt vanskeligere for deg å styre rutinen til Oliver nå, men du kan jo prøve det, eller f.eks. kontakte helsestasjonen for råd...lykke til!:-)

Skrevet

Det er ikke sikkert du får til en rutine så tidlig, men man må stå på (min erfaring da). Mange som ikke får det til på flere mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...