Gå til innhold

Råd ang dotrening...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått kjøpt doring nå til lillegutt som er 20 mnd....han elsker å sitte på do,når jeg spør så flyr han bort til doen å legger på ringen og vil opp...men så tar det 2 sek så er han ferdig å vil ned..hehe!Da har han ikke gjort noen ting...!Jeg stresser ikke med dette i det hele tatt men har tenkt at når han ikke har noe imot det så spør jeg i ny og ned å setter han på do et par ganger om dagen!

Nar begynte derre med dette?Og når vil han skjønne at han kan tisse åsånn der..for etter han har sittet der så tar jeg på bleia og da er det ofte at etter litt så har han gjort i bleia...

Hvor ofte skal man sette dem der i løpet av dagen?

Håper noen har noen gode erfaringer og råd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta her er også 20 mnd og vi har nettopp tatt frem doringen. Hun synes det er kjempestas og vil sitte HVER gang vi er på badet. Setter henne på hver gang hun vil jeg, gjerne med klærne på, for akkurat som din gutt så er hun ganske så fort ferdig. Spør henne bare ved kveldsstellet, tenkte d var greit å få inn en rutine der først. Husker vi brukte å lese en bok til storesøster mens hun satt på do, men husker ikke hvor gammel hun var da. Jeg har ikke tenkt å presse i det heletatt på dette, kjenner mange som har slitt lenge med bleieavvenning fordi de startet for tidlig. Storesøster sluttet med bleie da hun var 3 år og 3 mnd, hun var tørr på 2 dg. Så bare ta det i guttens tempo du, det er nok eneste rådet jeg kan gi!

Skrevet

takk for svar:)ja stresser som sagt ikke med det!Vil jo ikke skremme han heller!Men har gjort som du sier bare ¨fått det inn under kveldsstellet,så får vi se om han skjønner hva han skal der etterhvert...hihi!

Skrevet

Bok og lese i på do kan være fint.

Men når han vil sitte, kan du spørre om han skal tisse, etterhvert vil han gi riktig svar og ikke sette seg når han ikke skal tisse.

Jeg syntes det viktige var og bevisstgjøre på at tiss og bæsj hører hjemme i do, og satt henne i begynnelsen på do fast hver morgen og etter soving og når hun hadde tissa i bleia, og spurte om hun skulle tisse litt mer.

Tulla her er 22 mnd og var tørr hele helga, så vi er på rett vei :-)

Lykke til, skjønne disse små når de mestrer nye ting, som og sette på doringen. Skal jo gjerne gjøre det igjen og igjen en liten stund da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...