Gå til innhold

Til dere som har prøvd ulike morsmelkerstatninger!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en mamma som har prøvd mange typer mme, pga at datteren min gulpe mye. De merkene jeg har prøvd, har jeg prøvd pga at andre sa at de kanskje hjalp. Og når jeg snakker om andre, mener jeg IKKE helsestasjon/lege.

Jeg føler at vi som har barn som bruker erstatning, må finne ut av masse på egenhånd, spesielt om de gulper. For gulping er jo NORMALT!

Jeg leser om flere som har prøvd ulike merker som man ikke får kjøpt i en vanlig butikk, men hvor har dere fått vite om disse ulike merkene?

Og hvor mange ulike produkter finnes det?

Vi har prøvd:

1. Nan1

2. Collett

3. Nutramigen

4. Småfolk(ferdigblanda)

5. Enfamil

Har også tenkt mange ganger at det hadde vært nyttig å hatt en bok om dette, men jeg er ikke noe særlig flink til å skrive.... Men hadde jo vært gøy å kunne være forfatter av en sånn bok :) (En bok jeg tror alle helsestasjoner også vil ha nytte av)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hipp fåes på Meny og Rema hvertfall, vi er fornøyd med den. (mm-barn og ikke gulpebarn da..)

Holle mme fåes på helsekost.

Skrevet

Semper får du kjøpt i Sverige, om du ikke bor så langt unna grensa.

Skrevet

hei hei... jeg har også prøvd litt forskjellig pga gulping, uten at det hjelper. det finnes et fortykningsmiddel man kan putte oppi som skal virke veldig bra- husker ikke hva det heter men har en lapp her en plass. brukte nutramigen i starten pga kolikk, og når vi gikk over til nan så ble det mye bedre men absolutt ikke bra.

MEN det jeg skulle si, var at det finnes en side nå, flaskeposten.org, der står det en del nyttig for oss som må gi erstatning. har ikke sett så mye på den , men det jeg så virket ganske nyttig.

Skrevet

Vi har prøvd

Nan1

Colett

Nutramigen

Og minsten ville ikke ha noen av dem.

Så fant vi HIPP og den ville han ha, den lukter det heller ikke vondt av så er den Økologisk:)

HIPP får man nå også kjøpt på Kiwi nå!

Jeg synes HS er lite opplyst om MME så en bok ville vært midt i blinken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...