Gjest Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Jeg skal gifte meg i juni, og min samboer har en sønn på 4 år som har bodd fast hos oss i omtrent 14 mnd. Jeg har vært veldig "vinglete" når det gjelder det å få egne barn. Min samboer ønsker seg flere barn, men hans sønn har på en måte vært litt prevansjon for meg. Han er en snill og grei og søt og sjarmerende liten gutt, men det er også veldig tøft. Jeg er veldig utålmodig og blir fort irritert på han, og nå om dagen er han et mareritt, for han griner for alt. Han sier han ikke vil i barnehagen, og gråter og vil til mamma. Dette har vart i snart 4 uker, og jeg begynner å bli ganske frustrert. Kommer jeg til å takle dette med mitt eget barn? Bør jeg få barn selv? Eller er jeg for egoistisk og "sinna" til å bli noen god mor. Dette er spørsmål jeg stiller meg selv. Det dukke opp mange problemstillinger i forbindelse med dette? Min stesønn er lei seg om dagen og vil helst være hos mamman sin, og han trenger mye oppmerksomhet (er generellt veldig oppmerksomhetssyk). Hva skjer hvis han får en bror eller søster? Dette er jeg veldig redd for. Og kommer jeg til å behandle han likt som mitt eget barn? Men noen ganger så har jeg et brennende ønske om å ha noe som er MITT oppi denne situasjonen. Jeg føler ikke av vi tre er en familie. Jeg føler at jeg bor sammen med kjæresten min og hans sønn (selv om vi har kjøpt leilighet sammen). Kanskje det endrer seg når jeg får mitt eget barn? Eller vil det bare skyve min stesønn ut? Hvordan vil han føle seg oppi alt dette? Han er foreløpig for liten til å skjønne hvorfor mamma og pappa ikke bor sammen. Han vet jo ikke om noe annet, og tenker at sånn er det bare. Men hva når han får en bror eller søster som har både mamman og pappan sin hos seg, noe han selv ikke har? Hva vil han tenke da? Blir det bedre eller verre for MEG hvis jeg får et eget barn? Blir det bedre eller verre for HAN hvis han får søsken?
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Dette er det vel strengt tatt bare du som kan svare på :-) Har lest noen av innleggene dine på mine dine-sidene, og selv om jeg ikke er enig i deg i en del saker tror jeg du har en sterk selvinnsikt, og virker som en tenkende og ressurssterk person. Bare det at du stiller deg selv disse spm viser at du ikke bare kjører på i alle fall. Jeg har ikke fått med meg hvorfor gutten vil til mamma, har ho samvær? Mulig gutten vil føle det mer som om dere er en familie om det kommer et barn til, og mulig vil du det også. Men det kan slå andre veien også, og det vet man vel strengt tatt ikke før man har prøvd. Jeg har ikke noe svar egentlig. Svaret er det du som har :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå