Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Etter alle innlegg den siste tiden blir man jo helt skemt. Så da tenkte jeg det var best å gjøre det helt etter boka dersom det som står i innleggene stemmer. koke vann, ha på flaskene,avkjøle og i kjøleskap. varme i micro også ha pulver og malt oppi. Det tok kanskje 5 sekunder mer enn før- men hvis det minsker faren for bakterier så hvorfor ikke Irriterende at hs ikke informerer skikkelig om dette for oss som er flaskemammaer!! at jeg må lese meg til det selv..
Gretep Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 hva er det jeg har gått glipp av nå da? hva er det du har lest?
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Eg har forstått at mme ska vr så ferske så muligt, å d e an jo isje åm du varme vanne i mikroen? E d kje best å bare laga ett målti åm gangen, å heller bare varme i mikroen di gangene du sga ud på någe? Sikkert kjempestress;p Trur kje eg hadde hatt giddå t d då mn:) Eg blanne alt t rett itte vanne har kjølt sg litt ner, for du sga visst isje ha pulvere åppi då vanne e for varmt heller?!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Må bare spørre (av ren uvitenhet): Får man ikke informasjon om flaskemating av hs selv om man spør? Ammer selv, men gutten fikk jo mm på flaske når jeg ikke var hjemme, og da må man jo også passe på hygiene osv. Så vi forholdt oss til informasjon om flaskemating/pumping som sto i brosjyren vi fikk av hs, og det som sto i bruksanvisninga for pumpa/flaskene. HS hos oss har i grunnen ikke gitt noe særlig info om amming eller flaskemating, så jeg antok at det bare var sånn at man måtte spørre dersom man lurte? (De har bare spurt om amminga/flaskinga går greit for alle, og om noen har spørsmål). Syns det er dårlig dersom man ikke får svar på spørsmål som har med flaskemating å gjøre:-(
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Mme er fersk om man varmer kokt vann i mikroen. Det er pulveret som ikke skal blandes ut og settes i kjøleskapet. Tips er å kjøpe doseringsbokser fra avent og ha ferdig oppmålt med pulver, så slipper du de 5 sekundene det tar å måle opp pulveret også:-)
Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 http://www.dinbaby.com/forum/thread/8479643 Denne tråden. Jo det er jo nettopp det jeg har begynt å gjøre. Blande pulver til hver flaske i motsetning til å lage for ett og ett døgn helt ferdig. Det er samme hvordan man varmer vannet- bare man har pulver oppi etterpå, da blir den fersk som du sier!
BettyBoob Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 høres veldig bra ut, jeg har holdt på med akkurat det du gjør i flere måneder. Ser en har kommentert over her at vannet ikke er "ferskt" hvis det varmes i micro. Vannet er jo kokt. altså ingen bakterier. ikke noe problem å varme det opp i microen for så servere. Det tar jo votter å vintre å sitte å vente på at en flaske med kokt vann skal bli rett temperatur. Det hadde ikke jeg tid til med en sulten baby iallfall!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 Min hs sier jeg skal følge det som står på pakken, og det er jo at man skal blande et og et måltid..
2 prinsar å 1 prinsessa;) Skrevet 7. mars 2007 #9 Skrevet 7. mars 2007 stemme d, min feil...vanne e sellfølgeli ferskt sjøl åm du varme d i mikro itte d e kokt åpp;) Mn pulvere sga åppi rett før servering;) sorry..
nutri Skrevet 7. mars 2007 #10 Skrevet 7. mars 2007 Leste en annen tråd her om en som gjorde klar flere flasker med kokt vann og lot stå i kjøleskap, men hadde bare ca halve mengden vann i. Da barnet skulle ha mat. Kokte hun vann og fylte opp til rette mengde og så hadde i pulver. Da var melken fersk og passelig temperatur til å drikke. Uten bruk av micro. Syntes det var lurt tips. Spes om man ikke har micro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå