Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 På flasken står det "1/2 teskje 3 ganger i døgnet til barn under 1 år". Men kan en så liten tass få det? Han hoster så fælt :-( Noen som har gitt det før, eller noe annet?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Legen sa at vi ikke skulle gi hostesaft som er hostedempene men hostesaft som er slimløsende anner ikke hvordan sovipect er. Legen anbefalte oss bisolovon 10 dråper 2 ganger for dagen og babyne min er 5mnd. og har kraftig forskjørelse med masse hoste og slim.
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Ok! Solvipect er slimløsende, så da går det kanskje greit...? Har en annen flaske også med noe som heter Noskapin. Den er hostedempende, og skal kun brukes av barn over 2 år, står det på den.
nutri Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Solvipect er slimløsende ja, men har veldig sterk lakrissmak. Kanskje for sterkt for en liten baby? ville heller brukt Bisolvon. Den er så godt som uten smak. Til spedbarn: 8-16dråper 3 ganger daglig.
fanta free Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Det står jo at man kan gi solvipeckt til barn under 1 år, 2,5 ml 2-3 ganger daglig, men det står også at det er 4% etanol i den da og det må tas med i beregningen når man skal kjøre bil he he litt motstrinde det der så jeg vet ikke jeg til en liten baby... ville nok valgt noe annet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå