cath26 Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Når måtte dere begynne med mammabukser? Jeg er 4 mnd på vei og merker at det er stramt i livet å bruke vanlige bukser nå.. får vel investere i en mammabukse kanskje. Men er det farlig for babyen om jeg bruker bukser som strammer litt i livet?
Lykkeliten og jeg Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 I uke 17 ca. når jeg stod så gikk det greit, men siden jeg sitter på en kontorstol hele dagen så kunne jeg ikke bruke vanlig bukser lenger. er nok ikke farlig for babyen, men det er jo ganske ubehagelig for deg. jeg fikk masse mageknip og greier.
9nah Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 jeg er 6 mnd på vei (24 uker) og har enda ikke begynt faktisk. har et par lave cord-bukser som er litt stretchy og som fortsatt kan brukes. sitter jo under den store magen. knepper opp knappen når jeg sitter, men ellers funker de fint.
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Har et par mammabukser, men magen i dem er litt for stor enda *hehe* Men ellers går lave bukser med stretch fint d, har liten mage
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Jeg begynte vel i uke 18-19 tror jeg., og det var en nyytelse. :0) Mine vanlige bukser strammer og jeg måtte kneppe opp knappen hele tiden. Med mammabuksene har jeg det behagelig hele tiden og det er deilig. :0)
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 Er 22 uker nå og har brukt mammabukser ei god stund. Kan bruke str. 40 bukser (bruker vanligvis 36), men de passer bare over magen, stakkars rumpa og lårene mine drukner! Derfor synes jeg det er like greit med mammabukser som kan justeres etterhvert som magen vokser, og som sitter som de skal ellers også!
Jeenie Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 begynte i uke 18... var 18+2 når jeg kjøpte den 1.buksa, og det var kjempegodt å slippe å gå rundt i joggebukser heeele dagen!
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 Jeg er 14+1 i dag og har bare en bukse som fremdeles går på, og det er så vidt altså... hehe foreløpig har jeg knappen oppe og beltet over da, men ser ut som jeg snart må kjøpe nye klær...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #9 Skrevet 7. mars 2007 Jeg er 17+1 i dag og har en bukse som fortsatt passer - med knyting i livet. Må nok gå til innkjøp av en bukse eller to veldig snart!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2007 #10 Skrevet 7. mars 2007 Jeg begynte med mammabukse i uke 8, jeg! Men den ser helt vanlig ut, er lav foran og har plass nok til magen. Herlig!
@nne p@ l@nne Skrevet 7. mars 2007 #11 Skrevet 7. mars 2007 er i uke 16 og går i vanlige klær, men tror de ser litt trange ut. Har fått noen "jøss har hun lagt på seg blikk" Prøvde en gammel mamma bukse jeg hadde liggene i dag, men følte det var litt tidlig.Er litt vanskelig denn perioden hvor man er for stor for sine egene klær og for liten til mamma klær, synes jeg.
oktoberjentene;) Skrevet 7. mars 2007 #12 Skrevet 7. mars 2007 Jeg begynte veldig tidlig jeg, men mest fordi jeg var uuuuutrolig kvalm hele tiden og ikke orket noe stramt over magen... nå er jeg i uke 21 og får ikke på meg andre bukser.. det har jeg vel heller ikke gjort siden uke 16 omtrent.... herlig å gå med, men syntes faktisk den strikken over magen begynner å bli stram også jeg.. hehe....
cath26 Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 7. mars 2007 Tusen takk for så mange fine svar jenter:) Jeg var en tur på H&M i dag og kjøpte meg en mamma jeans, den var faktisk drit kul! smale ben, kul vask og perfekt stretch.. herrlig! gleder meg til å bruke den allerede i morgen:)
Kummin&Lillesel Skrevet 7. mars 2007 #14 Skrevet 7. mars 2007 Jeg er i 19. uke og har ikke begynt med de berømmelige mammabuksene. Har to par liggende ute på soverommet, men den mage-strikken er alt for stor og løs. Dessuten mistenker jeg at jeg har krympa litt i kroppen. For selv om jeg merker at magen vokser (den vises ikke, dog) så sitter buksene løsere. Skal dog bemerkes at jeg kjøpte nye vanlige bukser i januar, da var jeg to og en halv måned på vei (og ingen forskjell på kroppen min). De var stretch og knytting i livet og sånn. De funker fint. Gleder meg til å bruke mammabukser da. De ser så fine ut de jeg har kjøpt. Vil ha et skjørt også!
mammatilTHEODOR:) Skrevet 7. mars 2007 #15 Skrevet 7. mars 2007 Tror jeg begynte rundt uke 14 eller noe..
smn1 Skrevet 7. mars 2007 #16 Skrevet 7. mars 2007 eg e i uke 14 og har akkurat begynt med mammabukser.mine gamle bukser som er lave i livet passer fortsatt men er ikke så behagelige å ha på som mammabuksa.har handlet en del på la-vida og er super fornøyd,billig og kjempe fint på alt sammen.nå er også deres nettbutikk åpen så der kan du sikkert finne noe fint.snart kommer mama licious kolleksjonen og der er det masse fint skal eg love deg.uansett får du ha masse lykke til!
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #17 Skrevet 7. mars 2007 Eeehh... Jeg begynte med mammabukser i uke10 jeg... Hehe.. Magen på buksene er litt for store,men jeg var nødt til å gjøre det for det var ubehagelig å bruke belte på buksene jeg hadde fra før.. Nå er alle buksene for trange så..
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #18 Skrevet 7. mars 2007 Må sies at jeg gikk ned i vekt første trimester og nå veier jeg det samme som før jeg ble gravid.. Så er magen som har forandret seg og ikke vekta.. Hehe...
anne tveit Skrevet 7. mars 2007 #20 Skrevet 7. mars 2007 Jeg er i uke 28 og har ennå ikke begynt med mammabukse... måtte begynne mye tidligere forrige gang:)
fairy Skrevet 8. mars 2007 #21 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har kjøpt en mammabukse, men går mest i mine "vanlige" bukser ennå. Problemet her er at det ikke bare er magen som vokser, har også fått noen lite flatterende "lovehandles" som sniker seg over bukselinningen. Og da ser jo buksa altfor trang ut. Er noe av det verste tabben jeg ser, og nå ser jeg sånn ut selv.. Er i uke 18 forresten!
*RutIetutt* Skrevet 8. mars 2007 #22 Skrevet 8. mars 2007 Magen min ligger langt nede denne gangen, så det ble tidlig behov for mamma-bukser, men jeg brukte lenge sånn strikk-i-knappen løsningen før jeg kjøpte meg mamma-bukser - var vel rundt 17-18 uker da jeg kjøte min første mamma-bukse....hadde ingen fra før, selv om jeg var gravid for under to år siden....da var magen min høyt oppe at jeg kunne bruke vanlige bukser hele svangerskapet - fikk de aller fleste bukser under magen:o) Det er nok ikke farlig at buksene strammer litt i livet - det er bare ubehagelig for deg - skal mye til før babyen får det ubehagelig:o)
Bruble Skrevet 8. mars 2007 #23 Skrevet 8. mars 2007 Var ca 9 uker på vei da jeg begynte med mammatøy denne gangen.. Klarte og klarer ikke at klær strammer. Under forrige svangerskap begynte jeg da jeg var ca 6 mnd på vei....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå