Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 9 mnd og vil helst over på magen. Han tuller fælt da når han skal sove, men noen ganger sovner han sånn også og da har jeg snudd han etterpå. Bør jeg passe på å snu han eller babysafe da et must?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok det er helt greit at de sover på magen når de snur seg over selv.

Min lillegutt vil ikke sove hvis han ikke får sovne på magen, så jeg må snu han når jeg legger meg.

Skrevet

Når min sønn var 6 mnd begynte han å snu seg på magen i søvne og jeg spurte da hs, hun sa at når de er så gamle vil de automatisk snu hodet viss de ikke får puste så du kan helt klart la h*n få sove på magen!

Skrevet

Det måtte være ei uopplyst helsesøster! Eller har hun kanskje løst krybbedød-gåten uten å si ifra til noen andre?

De vil nok snu seg hvis de ikke får puste, men det er ikke sikkert at de vil snu seg hvis den lufta de puster inn ikke har nok oksygen, og det er noe av det forskerne tror er årsaken tl krybbedød.

Når de er 9 måneder er det uhyre liten sjanse for at krybbedød skal inntreffe, selv om de ligger på magen. Men unger har dødd i krybbedød etter at de har snudd seg over på magen selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...