Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg en gutt på 5,5 mnd og han har begynt med mais grøt, har spist det ca en uke(en gang omdagen)og i går gav jeg han to ganger etter tips om at han da kanskje sover bedre..men det virket helt omvendt..han våknet hele natten..han har ikkke bæsjet ordentlig på en uke og i går kom det bare bittelitt veldig hardt..lurer på om han kanskje har forstoppelse om det er derfor han sover så dårlig? hva kan jeg gjøre? har hørt om malt..men kan man ta et i grøt? han drikker nemlig ikke av flaske..og sviskedessær?

håper på råd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal bæsje daglig npr de får fas føde. synes det var litt mye å gi 2 gang pr dag på så kort tid. Gi litt malt i grøten og ei skje sviskesaft etterpå så får det nok fart på sakene-

Skrevet

Ha hvertfall ei teskje med malt i grøten og tror nok jeg hadde gitt han mer enn 1 ts med sviskesaft også. Vår er 8 mnd og har vært skikkelig hard i magen hvertfall siden søndag. Han får fast malt i grøten til kvelds, 1 ts., men pga forkjølelse og lite inntak av både vått og fast føde, ble han treg i magen. I går fikk han malt sammen med alle flasker han fikk (får både mm og mme), malt i det han fikk i seg av grøt og alt han ville ha av sviskesaft på skjeen. Det samme har jeg tenkt å gjennomføre i dag, siden det fremdeles er hardt. Han bæsjer med det er tydelig hardt enda. Så er det vel lurt å følge opp det med malten over en lengre periode, som forebyggende. Malt er jo også veldig næringsrikt da, så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...