Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke helt vet hva særkullsbarn vil si? Kjapt svar på det, noen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er de barna man har med en X - dvs de barna man har fra før. Syns forøvrig at det er litt håpløst begrep da jeg får assosiasjoner til dyr og da hunder spesielt ;) men helt greit begrep for å forklare familiesammensetningen. Jeg selv bruker ikke dette begrepet - sier bare at han har barn fra før uten å utdype det noe mer. Nesten alle har et forhold til moderne familier på ett eller annet vis i dag.

Skrevet

særkullsbarn er en juridisk terminologi som brukes bl.a. i arveretten. Særkullsbarn er de barna man har fra et tidligere forhold/ekteskap. Så dersom du og din mann har felles barn og han har barn fra før, så er barnet han har fra før et særkullsbarn. Kommer ganske enkelt av at barnet er av et annet kull.

Skrevet

Takk, takk! Har prøvd å finne svar på det ut ifra sammenhengen i noe av de som skrives, men skjønte det ikke. Så takk!

Hilsen en med kun 1 års erfaring som stemor

Skrevet

Rart dette med kull. Om du parrer en tispe med en hannhund to år på rad, blir det forskjellige kull. Får en dame barn med samme mann to ganger, og deretter en ny dame, er de barna hun har fra før samme særkull??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...