elly belly Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 For et par dager siden fikk jeg sterke, stikkende magesmerter (spesielt ganske nær lysken på hver side, men stort sett i hele magen) og hadde vanskelig for å stå og gå oppreist og det var vondt å snu seg i senga osv. Ble bekymret og var redd for å miste. Dro til legevakta og ble henvist til Kvinne/Barn avd. En jordmor spurte meg om hvordan smertene var og sa at hun syntes dette minte svært om ligamentsmerter. En lege tok også ultralyd på meg (16+2) og babyen levde i beste velgående - OG DET ER DET VIKTIGSTE. Vi har mistet to ganger før men da veldig tidlig i svangerskapet, men skrekken vil liksom ikke helt slippe likevel. Uansett, vi dro hjem etter det og smertene har gått litt over siden da. Men det er jo helt normalt at livmora vokser i takt med babyen. Litt stikksmerter i lysken har jeg hatt tidligere også, men det var mer intenst denne gangen. Ville bare dele dette med dere i tilfelle dere får samme smertene og lurer på hvorfor. Vil gjerne høre om andre som har/har hatt det på samme måte. Klem
happyH Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Jeg kjenner meg godt igjen i din beskrivelse. Har hatt skikkelig vondt to ganger, og ellers så kjenner jeg det strekker på sidene og nedre del av magen ganske jevnlig. Det er ubehagelig, men jeg har slått meg til ro med at det ikke er farlig. Men - jeg synes det er vanskelig å skille "vondtene" fra hverandre - er mageknip egentlig bare luft som vil ut, eller er det en kynner, eller er det ligamentene som strekker seg.. Jeg er førstegangs, så har ikke så mye å sammenligne med. Vil helst ikke være hysterisk heller..man må vel regne med at det merkes at kroppen forbereder seg - tross alt ganske mye som skjer i mageregionen nå om dagen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå