Gå til innhold

Trenger råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle jenter:)

Jeg har et ganske stort dilemma akkurat nå. Er 6 uker på vei, med en pappa som ikke akkurat er spesielt glad. Når jeg fortalte at jeg var gravid var det greit, ikke noe å hoppe i taket for, men greit. Så noen dager senere raste verden hans sammen og han ville at jeg skulle ta abort. Han endte hele sekvensen med å si "det går nok greit, jeg blir nok vant til tanken, men kom deg nå til lege først så du er sikker på at det er tilfelle".

Han vet at jeg var hos legen forrige onsdag, men har ikke nevnt det med et ord.

Jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem nå. Jeg gleder meg jo veldig, og ønsker meg dette barnet mer enn noe annet i verden.

Siden pappan pusser opp badet nå, vet jeg at han er veldig stressa for tiden. Det er derfor litt uheldig å begynne å mase om dette nå. Sjansen for at han er positiv blir større når dette badet endelig blir ferdig. Men det kan jo fort ta 1-2 måneder til siden han jobber full tid ved siden av og insisterer på å gjøre nesten alt selv.

Mitt valg er da

1. Ta det opp nå og gi han et ultimatum: enten er du med på dette, eller så klarer jeg meg alene.

2. Vente et par måneder for å se om han tar det opp. Holder husfreden, men kan jo ikke fortelle det til noen, samt at den dagen vi snakker om det vil han sikkert late som om han trodde jeg ikke var gravid hele tiden.

Grunnen til at jeg vil stille ham et ultimatum er at han mest sannsynlig kommer til å kjøre "dette er ditt barn, men ok jeg er med". Det er ikke bra nok for meg. Jeg vil ha en som tar sitt ansvar, ikke går rundt til alle og syter "jeg ble lurt, det er hun som vil ha dette barnet" osv. Jeg risikerer at han virkelig ikke vil dette, og da kommer han sikkert til å gjøre livet surt for meg i mange år fremover.

Jeg tror nok egentlig at han blir mer positiv etter hvert, men jeg trenger støtte, og hvis jeg skal gå rundt med en surmulende mann i 8 måneder til, kommer jeg til å bli gal.

Er det noen som har vært i lignenede situasjoner som har noen gode råd å komme med?

Bør jeg vente noen måneder og så ta det opp? Er det teit å stille et slikt ultimatum når kan kanskje blir mer positiv på sikt?

Abort er uansett ikke noe alternativ. Spiren skal få vokse:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vanskelig å gi råd i en sånn sitvasjon, men syntes karnsje at du ihvertfall bør gjøre det klart for han at abort er ikke et alternativ så han ikke tror at han kan overtale deg til det.

Om han tar ansvar eller ikke kan desverre du gjøre lite ved.

Men husk at barnet ihvertfall ikke har godt av å vokse opp med en far rundt seg som tydlig ikke vil ha det. da er det bedre at du klarer deg alene.

Det er jo en mulighet at han bare trenger å fordøye dette med å skulle bli far da.

Mange mannfolk blir litt usikkre når for hvordan de vil takle dette og trenger litt tid til å venne seg til tanken.

Og skulle han si til folk at du lurte han så ville jeg ihvertfall slengt en komentar til han som "Du har vel hatt seksualundervisning du som oss andre og vet at barna ikke kommer med storken. Den eneste 100% sikre måten å ikke lage barn er å ikke ha sex. Så om du kan ha sex får du takle konsekvensene også."

Håper at allt ordner seg for deg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...