Northernlights Skrevet 7. mars 2007 #1 Skrevet 7. mars 2007 Tror jeg blir helt smårar...er det en bedre løsning enn å sove på sofaen i stua? Eller stappe noe i kjeften hans? Jeg klapper han forsiktig på skulderen,og ber han snu seg..men så starter hele kverna opp igjen på andre siden! :-/ Han tar mange medisiner, så han slapper skikkelig godt av når han sover...mens jeg vrir meg,og får ikke sove. What to do????
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Har det slik her også. Løsningen for oss er separate soverom. Så besøker vi hverandre rett som det er. Hender ofte at vi sover sammen, men om during begynner, har den andre ei god seng å sove i. Særlig etter trening og ved pollensesongen er det ille. Han har forstørret drøvel og kan operere (når han har samlet mot) Det er utrolig viktig for samlivet at begge er uthvilt. Tilsammen seks barn krever sitt!
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Kan jo prøve med "sov i ro" i ørene......Blir litt for drøyt med hørselsvern c,^)
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Å så godt å se at det finnes andre som sliter,ikke misforstå nå,jeg unner ingen dette her ,men i årevis har jeg følt meg så alene med å irritere meg over noe sånt. Det enda med at jeg til slutt måtte få innsovnings piller,da sovna jeg før han la seg.Lykken er at han sovner ofte på sofaen og når jeg ikke gidder å vekke han så får jeg noen stille timer. Har sagt klart fra at den dagen ungene flytter ut så skal vi ha separate soverom. Har 4 barn så til tider er jeg veldig utslitt.
Babyonboard ;-) Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 hehehe... JA!!!! Sambo snorker!!!! om han ligger på siden, på rygg, på mage, UANSETT!!!! Og JA jeg holder på å irritere vettet av meg til tider ;-))) Har dessverre ikke noen gode råd ;-(
Reveenka Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 MIN SNORKER OGSÅ! På inn og utpust, på ryggen, siden og magen.... Og han er ikke overvektig, og ikke drikker han heller. Her om dagen fortalte han meg etter at han sovnet på sofaen kvelden før at han hadde våknet av noe innmari bråk - det var hans egen snorking... Trenger jeg si mer? Beste tips er å sovne før bråkmakeren gjør det c",)!
Babyonboard ;-) Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 haha... Han er A-menneske, jeg er B........................ Uff..... ;-)))
Reveenka Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 Han påstår forresten at jeg snorker også, men det tror jeg ikke noe på....
Babyonboard ;-) Skrevet 7. mars 2007 #9 Skrevet 7. mars 2007 Hihi... Det sier sambo om meg også!!!! Det er heeeeeelt sikkert noe de bare finner på :-)))) Han SOVER jo.... Hvordan kan han vite det da liksom???
Karomamma Skrevet 7. mars 2007 #10 Skrevet 7. mars 2007 Oh yes!!! Det ble litt bedre etter at han tok opp treninga igjen og kom i bedre form... Dessverre har jeg en fornemmelse av at siden jeg har lagt på meg, har jeg begynt å snorke noe inni granskauen.... Men, som dere sier, det vet jo ikke han siden han sover! He he he.
Northernlights Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. mars 2007 Jeg tok med meg teppet,og la meg på stua. Deilig sofa,forresten =) Men ikke noen permanent løsning. Sov i ro i ørene hadde sikkert funket,det. Men jeg må liksom høre minsten når han våkner,siden jeg ammer på natta. Han våkner 2-5 ganger per natt, ogda trenger jeg ikke våkne av snorkinga til gubben i tillegg. Han påstår han ikke snorker :-/ Jeg sa i morgest at jeg skal ta det opp på kassett, så får han høre.. Jeg er så lett til å våkne, og sover sånn lennsmannssøvn, at det går ikke aaaaaan. Og da er det ei lite utvilt mamma som må stå opp på morgenen etter snorkelyder og barnegråt. Får holde ut litt til =) Han tenker flytte snart likevel (bare imidlertidig løsning, - lang historie...) Men det er virkelig noe å leve med,denne snorkemaskina ved siden av en.
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #12 Skrevet 8. mars 2007 Han bør få sjekket opp grunnen til snorkingen og få rettet på det. Snorking kan faktisk rett og slett være farlig for den som snorker og om ikke så alvorlig så kan det i hvertfall gi redusert livskvalitet for den som snoker, så vel som for omgivelsene. http://www.helsenytt.no/artikler/snorking.htm
Gla-mor Skrevet 8. mars 2007 #13 Skrevet 8. mars 2007 Verdt å få en sjekk, for det ødelegger jo søvnkvaliteten hos han også. Min sambo snorker også, men mye verre før han ble operert (ingen garanti for at han blir helt stille med operasjon, altså). Og så sier han at han sover ikke så godt selv fordi han er redd for å begynne å snorke og forstyrre meg (er litt søt, da :-D). Sover av og til på hvert vårt rom, så kan vi begge slappe av. Jeg sover med sov-i-ro i ørene, og tro det eller ei: når babyen våkner så hører jeg det likevel. Det er visst noe med morsinstinktet..... Han hører babyen bare dersom han vet at han må passe på å høre (er det farsinstinktet det da?)
Northernlights Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #14 Skrevet 8. mars 2007 Han har ikke alltid snorket sånn. Jeg tror det er både det at han bor oppi kalde nord og alle medisinene han går på,som gjør at han blir helt "død" når han sover. Han snakket med legen sin ang snorkinga i fjor. Men det er ikke gjort noe med det, annet enn at han fikk anbefalt et sånt neseplaster som åpner nesa. Men jeg vet ikke om jeg har tro på det,akkurat, for det kommer jo fra langt nedi drøvel`n. Ei natt til, så er det nattvakt igjen. Tenker allerede på å legge meg på stua fra kvelden av. Jeg trenger mer søvn. Jada, er litt egoistisk i kveld =)
61-modell Skrevet 10. mars 2007 #15 Skrevet 10. mars 2007 Hei Northernlights Jeg er avhengig av orange skumgummi ørepropper som norske apotek har pga. moderat snorking og pesing. Har ellers andre problemer som gjøtr at jeg ofte har mest lyst til å sette meg i bilen og kjøre langt vekk om natta, men det gå jo ikke med frøken snuppen i sidekøya. Vi har ikke skikkelig plass for barnerom, og driver nå med et prosjekt med å søke om å bygge på huset. I natt snorket snuppen også, hun får tenner og har masse snørr, har flydd tur-retur Miami-Frankfurt- Oslo med henne, og det var mas, og hun ble forkjølet. Lang tid med aircondition i flyet. Vennlig hilsen
sesamfrø Skrevet 11. mars 2007 #16 Skrevet 11. mars 2007 Snorking er nesten ødeleggende for et forhold! Vel, i hvertfall var jeg ALDRI uthvilt. 7 år brukte jeg på og få mannen min til og ta problemet opp med legen. Han ble henvist til sykehuset, fikk en monitor som registrerte blant annet oksygen i blodet. Mannen min var nede i hele 62% oksygen!!! Det skal ligge på 98-99%. Han fikk haste utdelt en pustemaskin. Den bruker han hver natt. Han er mye mer uthvilt, mye mindre hodepine. Vi har det begge mye bedre. Skal innrømme at han ikke kler den pystemaska så fryktelig godt, men man blir vant til alt;-) Hatet snorkinga hannes de siste årene før han fikk maskin. Var rett og slett forbanna på hele fyren. Grudde meg til natta, ble amper og sur. 7 år før jeg fikk han til legen!!!! Mannfolk! Nå kan vi le av det. Har ingen gode forslag for akutt helbredelse eller lindring for deg, men du har min dypeste medfølelse;-))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå