linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Jeg tilhører vel egentlig ikke.. jeg fødte en liten gutt i uke 23+6.. (aug 06).. men han døde kort tid etter fødselen.. men er nå gravid på nytt.. ble snakk om at siden jeg fikk påvist bakteriell vaginose (forhøyet pH-verdi i underlivet)i jan07, kan det være grunnen.. eller finnes det ingen grunn.. bakterie prøvene som ble tatt av meg under fødselen viser "normal pH-verdi av normalfloraen". .. Er det noen her som har født ekstremt prematurt uten grunn, og det har gått bra andre gangen de er gravide (uten bruk av cerclage) hvis hjelpemidler, hvilket? takknemlig for svar.. er litt engstelig for å ikke få den hjelpen jeg kanskje trenger, er i uke 8+2..
Annette m/jenteengel & Sander Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Hei linda! Huff, så ufattelig trist å oppleve noe sånt. Håper dere har kommet dere noenlunde opp igjen. Jeg har vært der selv, og sorgen og savnet er noe vi har lært å leve med. Jeg fødte ei lita jente i romjulen 2005. Hele sv.skapet var en dans på roser, aldri noe galt, helt til vannet plutselig gikk natt til 3. juledag. Celine ble født to døgn etter, 21+6. Hun døde på vei ut, og dette var vi klar over, fikk beskjed om det på forhånd. Alle prøver av meg var normale, men obduksjonen viste akutt betennelse i morkaka, altså ikke noe galt med henne. Jeg ble gravid 6 uker etter fødselen, og fødte en gutt akkurat 9 mnd. etterpå, 6 uker for tidlig. Dette vet vi ikke grunnen til. Ikke tatt noen prøve av morkaka. Så det får jeg aldri svar på... Lurer jo litt, men er bare kjempe glad for at jeg holdt på han så lenge. Under sv.skapet fikk jeg tettere oppfølging når jeg trengte det (for medisinsk sett trengte jeg det ikke). Men var til mange ul. pga. bekymring osv. Bekymringen var verst mellom uke 16 og 30.... det er jo lenge å gå og lure. Jeg kommer til å være enda mer bekymra i neste sv.skap, i og med at jeg fødte for tidlig nå også (selv om de i uke 34 er veldig ferdig da..) Legen på sykehuset sier at jeg statistisk sett kan komme til å føde for tidlig neste gang også, men at jeg også kan gå ut tida. Så det er det bare tiden som vil vise. Håper du fikk svar på noe av det du lurte på, hvis ikke får du bare fyre løs videre ;-) Også vil jeg ønske deg lykke til i dette sv.skapet. Håper det går bra for dere denne gangen. Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå