Gå til innhold

Jobber dere...evt hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer egentlig om det lønner seg å jobbe 50% eller fullt, med tanke på økonomien og hva man kan få hjelp til, og evt hvor mye man kan tjene for å få bostøtte, og regnes da overgangsstønaden inn som inntekt....vet at dette ikke er rett forum for de som blir irritert, men det er liksom ingen som kan svare meg på dette.....så jeg lurer vel egentlig på hvor mye dere der ute jobber.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

De som blir ''irriterte'' kan jo bare la være å svare=)

Jeg jobber annenhver helg,sånn ca, totalt 24 t. i mnd. ( +/-),Hadde et helsikes styr med NAV fordi de hadde satt forventa inntekt til 50 000 mer enn hva jeg faktisk kom til å tjene.. så ble derfor trukket for mye av os også, dette er endelig i orden nå, ellers hadde jeg rett og slett kuttet ut den jobben.. Lønnet seg ikke..

MEN, du kan tjene 31 000 i året, uten at det har noe å si for os din, utover dette trekker de 40 øre for hver krone over de 31 000..

Nå husker ikke jeg hvor mye det er når det er snakk om bostøtte, men vet at os blir regnet som inntekt ja, og bidrag..Så det lønner seg egentlig bare å forhøre seg med bostøttekontoret.alle saker er liksom litt forskjellige..

Dette var vel det jeg kunne svare på..håper det hjalp litt=)

Skrevet

Jeg har valgt å begynne å jobbe annenhver helg selv om jeg har en sønn på 7 mnd. Vi regnet ut at hvis jeg jobbet 50% ville ¨jeg sitte igjen med 4.000,- ekstra i forholdt til å bare motta stønader. Så er det jo noen som sier at det ikke er verdt det siden jeg må betale barnepass fra disse 4.000,- ekstra (hvis jeg tjener 10.000 i mnd på halv stilling), men da får vi jo stønad til barnepass så det går fint. Jeg gjør det for min egen del, jeg trenger å komme meg ut blandt folk og har nå en fot innenfor det arbeidet jeg ønsker å trappe opp etterhvert :-) Og som alenemor får jeg redusert skatt til skatteklasse 2, dette hjelper også. Jeg har rett på bostøtte, men har ikke ordnet dette enda. Lykke til!

Skrevet

Jeg jobber 65% stilling, men skal ut i perm nå snart da. Min erfaring er at det løner seg å jobbe, jeg skal ha forlenget perm med 80% lønn av det jeg har nå, da går jo OS opp, men likevel sitter jeg igjen med 2000 mindre pr mnd, og når perm perioden går ut skal jeg leve 4 mnd på bare OS og kontantstøtte, og det blir enda mindre.... Jeg velger å jobbe redusert nå som ungene er små, det går rundt når jeg får red os oppå, men økonomisk sett ville vi hatt det mye romsligere om jeg jobbet full stilling, selv om en del stønader da faller bort.

Det viktigste med jobben er det at man treffer andre voksne, og når man er alene er det også veldig godt for barn og forelder å få litt pusterom fra hverandre. Da er det også godt å få helg og kunne slappe av hjemme sammen :-)

Skrevet

Og grunn til at jeg forelneger perioden med 4 mnd OS er jo at det er umulig å skaffe barnehageplass til et barn på 1 år i april, pluss at når jeg jobber som lærer er det litt teit å plutselig skulle beg på jobb igjen en mnd før elevene skal ha karakterer liksom... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...