andregangsmor78 Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 hvor fort går man fra smaking til faste måltider hvilke, hva startet dere med?
-Amelie- Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Jeg startet med maisgrøt, siden helsesøsteren sa at mange fikk litt mageknip av risgrøt. Økte fra noen få skjeer til nesten full porsjon på litt over en uke, tror jeg.
andregangsmor78 Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2007 Har HIPP maisgrøt tro? Har ikke lyst til å gi anna enn økologisk mais, nesten all anna mais er jo genmaipulert å det har jeg ikke lyst til å gi minsten. Han er 5,5 mnd og god og mett av bare pupp enda, så da kan han kanskje hoppe over mais??
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 jeg var på helsestasjonen å snakket med helsesøster om det i dag, så jeg kan jo fortelle deg hvordan vi fikk vite at vi skulle gå frem: vi skal begynne med maisgrøt eller en fra småfolk med mais og havre. ettersom at mange får vondt i magen av risgrøten. det står på pakken hvordan den blandes til smaksprøveposjon, men hun syntes det hørstes ut som litt mye tilå begynne med. man øker til en full posjon på en til to uker. HVis babyen din ikke liker det så kan man blande i litt banan, hvis du vil det. Eller heller prøve middagsmat. men vi skulle ikke starte medgrøt OG middag på en gang. men når et fast grøtmåltid var god innkjørt, om ca en mnd, så kunne vi godt prøve oss med litt middag også hvis vi ville det. banan og avokado var veldig bra frukter og strate med om man vil gi frukt- eple skal man helst vente med. hvis du ammer så skal du amme før du gir grøt, gir du mme så var det det samme. lykke til da.... vi begynne ri morgen - blir sååå morsomt å se hvordan hun liker det. jo forresten, hvis babyen din ikke liker å få det på skje så kunne man lage grøten veldig tynn, som velling og gi på flaske... eller bare tynnere så det "renner" inni magen.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Tror det er greit å bare følge barnets rytme i forhold til hvor fort man øker porsjonene. HS hos oss anbefalte at man gjerne kan mose potet iblandet med morsmelk som et alternativ til mais eller risgrøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå