Korse76♥ Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 De lærer jo bare store bokstaver i 1.klasse og det virker som om mange i klassen til vesla kan å lese, mens hun sliter med å få lyder til å bli ord. Regner med at alt er normalt, men kjekt å vite hvor lang tid vi har på oss til å komme i mål :-)
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #2 Skrevet 7. mars 2007 Det er vel forskjell fra barn til barn når de lærer å lese. Ingen er like kjappe. Ta tiden til hjelp. Jeg har en gutt som går i 1. klasse og han har lært å lese. Ble faktisk litt overrasket da læreren skrev på lekseplanen etter nyttår, at ungene skulle begynne med leselekse. Satt meg ned med sønnen min og da begynte han bare å lese. Skal si jeg ble overraska og stolt da:-)
PrinsesseSjefen Skrevet 7. mars 2007 #3 Skrevet 7. mars 2007 Har 2 på skolen. Min nå 2. klassing begynte først å "skjønne" lesingen etter påske i første. Hun slet seg gjennom sine ark før da, men da virket det som hun "knekte lesekoden" som de sier. Og da gikk det i rasende fart. Nå halvveis i 2. leser hun store og små, alt hun kommer over. Nå er det nesten kjedelig de leseleksene på skolen selv om de er tredelt i lesing og hun har de vanskeligste stykkene. Så hun leser gjerne i barnebøkene våre hjemme i stedet. Min nå 1. klassing har begynt å klare å lese godt de ordene hun får på sine ark, så spennende å se etterhvert om hun er like ivrig. Det kommer nok snarere enn du tror!
På vei igjen <3 Skrevet 8. mars 2007 #4 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har bare en på skolen, men han begynte allerede etter tre uker på skolen. Jeg begynte å lese før jeg begynte på skolen, og faren hans et par uker etter han hadde begynt. Kanskje det er noe som ligger i genene? Lærer de bokstaver eller bokstavlyder på skolen hos dere? Hvis det ikke er lydene er det kanskje litt lurt å sette seg ned med barnet ditt og ta en tur gjennom bokstavlydene?Eller prate med læreren om det? Det ordner seg nok, innen 1. året er omme har hun sikkert lært det
Korse76♥ Skrevet 8. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. mars 2007 De lærer bokstavene med lyder, hun har så smått begynt å skrive, men virker som om å sette lydene etter hverandre når hun skal lese er mer vrient. Tror nok hun tar det om ikke så lenge :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå