snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Noen som har vært rundt den tid? Kan dere fortelle litt om hva dere fikk se? Kjønn? Noen som har bilder? (prøver her og...som på skravle)
sept07+okt12 Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 jeg var der i da i i uke 13+2... kjempe masse liv der inne den sparket og vinket med armene og suttet på tommelen;) helt herlig!!!!!!!!!!!! man får ikke se kjønnet så tidlig. min lille var akkurat 7cm fra rumpe til hode;)
Kummin&Lillesel Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Jeg var i trettende uke. Var 12+6 i flg mens og 12+5 i følge CRL-målene (selv om jeg kjenner andre som har vært og fått akkurat samme CRL-mål og blitt satt til 12+6, men det er nå bare en .. bagatell I alle fall, fikk kun ett bilde, men det var liv og røre og veldig koselig. Se bildet her, feks: http://pic6.piczo.com/augustnurka/?g=32439750
Tesse1986 Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 var på ul 13+5, masse liv og babyen ble målt til 7.31 cm!! veldi aktiv liten krabat her også men fikk ikke vite kjønn! bilde ligger på profilen!
Alba44 Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Vi var på ul da jeg var 12+6 på vei. Babyen viftet med armene og sparket veldig )) Var da 72 mm, så gynekologen trodde jeg var lengre på vei, men det var bare den lille som var lang for "alderen". Så ikke kjønn.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. mars 2007 Noen som fikk diagnostisert? Jeg tenker på kromosom-avvik, måling av nakkefold og andre tester... Hvordan foregikk dette?
Kummin&Lillesel Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 Jeg var der for å måle nakkefolden. Alle gravide i danmark får tilbud om downs-screening. En blodprøve og en ultralyd med måling av nakkefold. Foregikk vel som en vanlig ultralyd.. Og så målte hun særlig på nakkefolden, men også andre ting. Nakkefolden, sammen med blodprøvesvarene og min alder ble til et regnestykke, og så fikk jeg utregnet sjansen for at barnet ville bli født med downs. Den sjansen var 1:20059. Om man har 1:250> får man tilbud om morkake eller fostervannsprøve, som gir definitivt svar på om det er downs eller andre ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå