Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan klipper dere håret på småtassene?

klipper dere selv?

går dere til frisør?

om dere klipper selv, er det saks eller maskin da?

vi har klippet selv, både med saks og maskin...

men nå har jeg ikke lyst å ha maskinkort hår, og jeg er ikke så sikker på om jeg får det helt til med saksa... (helst pappa som har klippet hjemme, jeg har helst klippet lugg,over ørene og sånn!)

Så jeg lurer på å gå til frisør... blir han fiiiin da? eller blir det sånn ca det samme som når vi klipper.... (hvordan vet dere hvordan vi klipper!!?!?!?:-)

Men jeg mener - får de litt mer frisyre på ham,enn vi kanskje gjør??

huff,så teit... vanskelig å forklare...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når hun var mindre klippet jeg luggen selv, men etter at hun begynte å få lengde på håret, går vi til frisøren med henne.

Gå til frisøren! Blir du ikke fornøyd så klipp selv neste gang!

Skrevet

Jeg er jo frisør selv og skal love at somregel viser det ganske godt når foreldrene har klippet selv..Er ikke sikkert at andre ser de forde.

Hadde absolutt gått til frisør,du sier jo hvordan du vil ha det,og de sier hva som er mest kledelikt iforhol til ungen.

Er du ikke fornøyd er selvfølgelig lov å klage,kunden har jo allti rett..

Skrevet

jeg har bare jenter, og klipper de stort sett selv. Tanta mi klipte minsten nå i forrige uke, fint, men litt for kort... pytt, pytt, det vokser ut igjen.

Har hatt de eldste et par ganger til frisør, men synes ikke det ble så mye bedre enn det jeg gjorde, og da bruker jeg heller pengene til noe annet.....

Skrevet

Jeg klipper både mann og alle tre barna selv, har alltid gjort det. Sønnen min har vært hos frisør én gang, da hadde han såpass mye hår at jeg ikke turde selv. Resultatet ble så som så (han var ca 3 år og ville ikke klippes....). Jeg kunne nok gjort det like bra selv. I starten så det nok litt hjemmeklipt ut, men etter 14 års trening blir det slett ikke verst - ifølge dem selv. Jeg har sagt fra til både mann og barn at de kan få gå til frisør hvis de ikke vil jeg skal klippe, men det vil de ikke.

Jeg klipper jentene med saks (har langt og halvlangt hår). Gutta klipper jeg med maskin på sidene og bak, mens toppen og overgangen mellom topp og maskinklippet del tas med saks og tynnesaks. Jeg hadde en gang en veldig grei frisør som lærte meg en del triks når det gjaldt klipping, og i tillegg følger jeg alltid veldig nøye med når jeg er hos frisøren hvordan de gjør det.

Fordelen med å gjøre det selv, er at jeg med god samvittighet kan bruke litt mer penger på egen hårklipp og farging siden jeg er den eneste som trenger å gå til frisør i familien! (Min sønn har dog foreslått at "pappa kan jo klippe deg, mamma!")

Skrevet

Har gått til frisør fra ca 1 år, og da blir han kjempefin. Han har fullt av kvervler og det må klippes godt for at det skal ligge pent. Prøvde en gang med klippemaskin. Starta på toppen,og før vi kom til sidene nekta han mere. Holdt på å le meg ihjel. Pinn-kort på toppen, og langt med ørene. Da var det bare å finne en frisør som hadde langåpent for å rette på resultatet.

Skrevet

Vi har alltid tatt med gutten vaar til frisoeren, og han blir kjempefin hver gang - vi faar det akkurat slik vi vil ha det!

Jeg toer ikke tenke paa hvordan han ville ha sett ut hvis vi, mamma og pappa, hadde tatt frem saksa for vi har ikke talenter i den retningen *ler*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...