Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nesten litt bekymra, energien er på sparebluss. Må tenke ut hva jeg orker i løpet av dagen.Går jeg trilletur en times tid, får jeg problemer med å trene på kvelden. Trene to kvelder etter hverandre tar fullstendig futten fra meg. Må hvile i løpet av dagen. Flere som merker det? Er det sånn at man blir litt tappa etter 6 mnd med amming og for lite søvn? Lurer på om jeg skal ta en tur til legen... Men det er kanskje bare sånn det er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søvnmangel tar hardt på de fleste. Om du føler at det blir et stort problem og du er sikker på at du i det minste spiser nok og sunt kan jo ikke et legebesøk skade, selv om du sikkert får beskjed om at det går over når ungen sover mer om natta...

Skrevet

Gutten min er nå 7 og en halv følte også at verste perioden har vært de siste 2-3 mnd. Vært mye våken om natten osv.....Nå holder jeg på å avvenne han nattmaten og håper det hjelper på formen min og hans.....Vil bare si stå på og kom deg til legen hvis det blir for gæli..

Skrevet

Hmmm, veslemor er straks 6 mnd og jeg kjenner at jeg er sliten, men jeg tror faktisk jeg er mindre sliten nå enn da hun var 2,5 mnd... Tror jeg...

Det som hjelper mye for meg er mammatid, bare å kunne slenge meg på soverommet alene en times tid og lese litt eller sove eller bare slappe av. Det gir SÅ mye ekstra altså!

Skrevet

Har du tid til å trene du, altså??

Skrevet

Skjønner hva du mener! Er du sikker på at du har fått i deg nok jern? Man kan føle seg helt ferdig dersom man har jernmangel!!!

Jeg merker at jeg er mye mer opplagt etter vi sluttet med amming om natten! Kanskje det kan være en ide?

Ellers: Trening, frisørbesøk, hudpleie og andre "luksusting" hjelper veldig på energinivået her i huset!

Lykke til!

Skrevet

hei

når du er hos lgen be han ta en stoffskifte prøve av deg, mange som får problemer med stoffskiftet etter fødsel. da føler man seg utslitt uansett om man sover masse etc.... det er bare en blodprøve får svar etter noen dager.... greit å sjekke iallefall.

Skrevet

Husker det skjedde meg og da jeg gikk hjemme med førstemann, da han nærmet seg den alderen ble jeg plutselig så trøtt, skkurat som om hormonene bare rant ut av kroppen og jeg satt igjen som en klut. Men så gikk det bare ett par uker og energien kom tilbake. Føler du at du må prioritere tur eller trening vill jeg nok anbefale trlleturen, da får du godt med frisk luft, hvis ikke du bor i Oslo som meg da, luften føles ikke akkurat fjellfrisk her på gråværsdager;-) men man har alltid godt av å komme ut og Oslo har heldigvis marka!

Skrevet

Hva med at det kanskje er kroppen din som sier i fra at du rett og slett trenger litt hvile? Ikke rart du er sliten til å gå på trening hvis du har vært ute og gått i en time med barnevogn før på dagen.... Kutt ut å gå tur de dagene du trener, det er mitt råd;-)

(Jeg hadde ikke orket å gå tur og å trene samme dagen jeg heller og jeg er i rimelig god form).

Husk at det baby og amming tar en del energi så det må være lov til å hvile ordentlig ut av og til også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...