Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 og det er MANGE timer siden jeg har ammet, gutten min har ikke villet ha mm i dag. eller er det det at jeg nesten ikke har melk? gutten min er bare 6mnd. noen som vet?
Hanne og jentungen Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Jeg vet bare at du ikke må stresse. Det betyr ikke at du kun har 50 ml selv om det kun er det du får pumpa.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 det vet jeg, tar det med ro og sitter lenge. tidligere har jeg pumpet full flaske, så rart det er så lite nå. satser på at jeg har mer melk selv om jeg ikke får pumpet det ut ja!
belli72 Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Jeg får heller ikke pumpet så mye lenger, og min er fem og en halv måned gammel. Spørs hvor mye han spiser ellers. Mange mister melken etterhvert som fast føde introduseres. Tror ofte barna får ut mer melk enn pumpen.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Ja, stress virker hemmende på melkeproduksjonen, så prøv å ikke stresse med dette. I tillegg har man mindre melk på kvelden. En idè kan feks være å pumpe i dusjen. Der roer man seg som regel litt ned og det varme vannet hjelper på utdrivningen. Et annet tips er å skaffe seg syntocinon nesespray (må ha resept av lege). Det funker bra her
Lille søtnos Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Har opplevd det samme. Viktig å ikke tenke for mye på det som nevnt over her. Jeg ble litt stresset selv når jeg en kveld ikke fikk ut mer enn 50 ml, men dagen etter prøvde jeg igjen og da kom det 120 ml på kortere tid enn 50 dagen før. Prøv igjen i morgen på et annet tidspunkt på døgnet. Er du usikker på om du har nok melk kan du lettest øke "beholdningen" ved å amme babyen så ofte som mulig noen dager, samtidig som du tar det med ro selv og drikker nok vann. Fungerer ikke det, eller uansett, kan du jo også prøve amme-te eller akupunktur for eksempel. Det er som regel mer melk der enn man tror. Melkeproduksjonen skal jo tilpasse seg etterspørselen til barnet til enhver tid. Lykke til, det går nok bra skal du se
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har ei tulle på 6 mnd som kun får ett lite grøtmåltid pr dag, ellers mm. Når jeg pumper, pumper jeg kun på morgenen for da har jeg desidert mest melk. Klarer aldri å pumpe ut mer enn 100 ml tilsammen på begge puppene (med nesespray eller at jeg kjenner det kommer, og da er puppene mine rimlig fulle). Kan tenke meg at jeg får mye mindre ut på kveldene!
mona_k og lille brage;) Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 hos meg har det funket å pumpe jevnli et par ganger til dagen på toppen av amming.. fikk ihvertfall opp produksjonen litt =)
moo Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 Det trenger ikke ha noe å bety for hvor mye melk du har. Jeg får ikke pumpet mer enn to dråper omtrent, men har fullammet i 6 mnd, rikelig med melk når babyen spiser.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #10 Skrevet 6. mars 2007 Prøv oxytocin nesespray! Forrige gang sleit jeg å få pumpet ut nok melk, men denne gangen - med sprayet kommer det ut mye! Tror jeg har like mye melk denne gangen men det kommer ut mer. Gir liksom utdrivningsrefleksen et ekstra puff!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå