Gå til innhold

Dere som går hjemme 100% med barn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags inntekt har mannen deres, siden dere har råd til å gå glipp av en årslønn.....?

Jeg tror neppe vi ville klart oss med en inntekt... Mannen min tjener ca 500 000 brutto....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sambo har en 300 000 brutto i året.

Jeg studerer da, så jeg får jo stipend/lån/forsørgerstipend.

Klarer oss kjempefint vi, men så har ikke vi noe lån eller husleie heller da..

Skrevet

Mannen har netto 32tusen pr mnd.

Jeg har kontantstøtte+ barnetrygd.

Ergo vi har 37000 inn pr mnd.

Vi har 15 000 i faste utgifter pr mnd.-

Vi har 22 tusen til mat, bensin, klær, div.

MEN:

Vi har måttet kutte ned på flere ting disse to årene.

Normalt har vi utgifter på 20.000 pr mnd, ikke 15.

Vi har kuttet ut parabol, og har kabel, lavere internett, biligere mobil, 3000 kr mindre i avdrag, redusert forsiktinger, km på biler osv.

Vi har det sånn passe.

Skrevet

Han har ca 300 000 brutto (hvis jeg hadde jobbet ca 250 000 brutto). Han har da altså en inntekt på ca 15 000 pr mnd, jeg får kontantstøtte (forhåpentligvis, har søkt så da skulle den vel komme nå i slutten av mars) + barnetrygden. Håper vi klarer oss, men det blir ikke "fett" akkurat nei... Må nøye planlegge alle innkjøp som mat osv... Kan ikke bare gå på cafe lenger, eller kjøpe meg klær, men jeg ofrer gjerne det for å være sammen med snuppa mi ett år til...

Må jo si at vi nesten ikke har noe lån igjen på huset da, ingen studiegjeld, ingen billån eller andre forbrukslån...

Skrevet

Mannen tjener 315 000 i året.. så ikke akkurat noen fet lønn...

Jeg er dagmamma for å spe på inntekten...

Og vi klarer oss helt fint vi.. selv med stort boliglån og alt...

Ikke noen luksustilværelse.. men klarer neg fint uten fancy bil og dyre klær en periode...

Skrevet

Hva min mann tjener er ikke så interessant, det som er interessant er hvordan man ønsker å tilpasse seg situasjonen.

Bo billig(ere), kutte ned på tull&tøys, spise rimeligere, nøye seg med å bruke de samme gardinene to ganger.... og så videre...

Hvis du virkelig av hele ditt hjerte ønsker å være hjemme, så klarer du det veldig fint. Spørs hvordan du ønsker å leve i tillegg....

Og ja. Vi er på byen en sjelden gang, er på kino, drar på turer, spiser god mat med flaske vin, kjøper unøvendige ting. Men alt med måtehold, og tilpasset de utgiftene vi har.

Skrevet

Vi flyttet til ny by sent i høst fordi mannen min fikk jobb der, og jeg måtte si opp jobben min der vi bodde. Nå får jeg arb.ledighetstrygd og kontantstøtte, men håper å få jobb til høsten. (jeg er lærer, så det er ikke lett å få jobb midt i et skoleår) Mannen min tjener ca 320 000 brutto, og vi hadde aldri hatt råd til å ha bare denne inntekten. Jeg må nok pent jobbe jeg også, men jeg liker også å jobbe, så det går fint det:-)

Skrevet

Selvfølgelig hadde du greid det, min mann tjener 350000, vi har 28000 i mnd til sammen vi nå, og det er verdt det :-)

Skrevet

Mannen min tjener 1,2 mill i året. Bli hjemme så lenge det er ok for meg og tullemor!

Skrevet

Mannen min har 400 000.

Vi får kontantstøtten og barnetrygt utenom.

Vi klarer oss fint med lån på 1,8 mill.

Vi har alltid tenkt økonomisk fordi vi prioriterer tid forrann penger.

Skrevet

Mannen min får utbetalt ca 15-16 000 i mnd. Eg er arbeidsledig utan grunnlag for dagpengar, så den einaste "inntekta" eg har er kontantstøtte og barnetrygd. Det er ikkje alltid like lett, men det går ganske greitt. Har ikkje akkurat råd til dei store utskeielsene då.

Men no er det andre bollar, eg skal begynne å jobbe på kveldstid eit par dagar i veka og eg gleeeeder meg! (Og det trengs, i og med at huset vårt snart er ferdigbygd og vi skal begynne å betale ned på eit "skikkelig" lån.)

Skrevet

500 000 brutto er en god del mer enn vi har til sammen (jeg som jobber fulltid her da, og mannen som jobber deltid). Og det går nå greit det :-) men selvfølgelig, de fleste har utgifter som er "tilpasset" inntekten, så hvis man skal gå kraftig ned i inntekt må man nok forandre litt på en del ting for rå få det til å gå opp.

Skrevet

Mannen min har utbetalt ca. 24000. Så har vi leieinntekt på 3500, kontantstøtte er 3300, barnetrygd pluss at jeg har 3000 på 25% jobb som jeg kan ta meg av hjemme.

Har lån i underkant av en million.

Vi klarer oss fint, ikke fet, blir ikke noe luksusreiser. Men så deilig å slippe å reise på jobb hver morgen og stresse. Vi var enige om det, småbarnstiden går fort og kommer aldri igjen.

Skrevet

min mann tjener 550 000, og jeg har 1900 i kontantstøtte (bhg 2 dgr) og barnetrygd.

hus og bil, og et vanvittig matbudsjett... men, det går...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...