Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Legger seg i syv , halv 8 tiden på kvelden og skal stå opp halv fem-fem;-( Føler jeg har prøvd det meste, bortsett fra å la han gråte...-vil gjerne unngå det da. Han spiser godt med mat på dagen, prøver med pupp når han våkner, har prøvd uten, han har fått komme i storsengen, men der er det bare hopp og sprell og han blir ihvertfall klar for dagen. Han er trett igjen etter bare 1.5 t. De få nettene han har sovet 11-12 timer(det er leeeeeenge siden)har han vært så mye mer uthvilt og har vært våken i 3-4 t før han har blitt trett igjen...., så det er tydelig at han trenger mer enn 9 timers nattesøvn.. 9-timers natt er vel ALT for lite.....sover ca 3 timer på dagen...-uten dem er han bare sutrete.... noen råd?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Ifølge denne oversikten http://www.babyverden.no/templates/Article____4358.aspx er 9 timers nattesøvn innenfor normalen. Vi justerte leggetiden slik morgenen startet 7 for hele familien. (gjør det samme som når du går fra sommertid til vintertid) Nå kommer forøvrig overgangen til sommertid snart så hvis du passer på å legge ham etter vintertid og justere de voksnes døgnrytme til sommertid så blir dere litt mer synkronisert.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 men det som er problemet er at han ikke er uthvilt etter 9 timers søvn på natten, men nekter å sove videre.... Har også prøvd å legge han senere, men da våkner han faktisk bare neda tidligere(JA, det er helt sant)....virker som om han har en eller annes sperre på at etter 5 så sover man IKKE !!!
3 fantastiske små :) Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Jeg ville prøvd å latt han sove en time mindre på dagen, og aldri etter kl 1600. Dette har du kanskje prøvd, men bare et forslag. Her er vi 7 mnd, sover ca 3 timer om dagen aldri etter kl 1600. legger oss kl 1930 og står opp mellom kl 0730-0800, klager ikke jeg da. Virker som om du har prøvd d meste, men enig med deg halv 5 er lovlig tidlig, er jo natt enda da jo : ) Har du prøvd å gi han en flaske med lunken melk i senga når han våkner, kanskje han er sulten, han er jo så stor nå at den skal han klare og drikke selv i senga, altså ikke ta han opp slik at han skjønner at d ikke er morgen nett enda. Uansett så masse lykke til! : )
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Tusen takk for svar Han sover aldri etter 16, og vi prøver og korte ned lurene slik at det blir bare 3 t tilsammen, men ofte blir han sur og grinete når vi vekker han ...er jo trett stakkar(ikke så rart kanskje når han ikke sover mer på natten)... Jeg ammer enda, så har jo prøvd å ta han opp slik at han får drikke det han vil,men han skal altså IKKE tilbake i sengen.....kanskje jeg må prøve med en flaske melk ja- det er det endeste som ikke er utprøvd......,men kanskje litt dumt å venne han til det nå ? njei, skal ihvertfall prøves.....
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 hadde skrevet ett langt svar til deg....men maskinen slo seg vrang ;( men takk for råd....flaske med melk er det eneste uprøvde, ammer jo...,men skal forsøkes det også!! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå