Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg virkelig fortvila, Mimmi nekter og spise enda.

Nå er det snart 1 1/2 uke siden hun spiste normalt.

Imorgen fyller hun ett år og har hele sitt liv spsit godt og vært glad i mat.

Forrige søndag fikk hun høy feber som varte i nesten en uke, legen mente det var influensa og sa hun ikke hadde øre/halsbetennelse.

Var på ett års kontroll i dag og legen på legekontrollen sa at hun hadde ørebetennelse for hun var så rød i begge ørene,hun sa det var veldig spesielt at den andre legen ikke hadde sett det, stakkars Mimm:-(

Men ¨nå virker hun mye bedre og har ikke feber lengre men nekter og spise og drikker veldig lite også.

Jeg sa det til lege/helsesøster men de var ikke bekymret.

Hun spiser jo som en mus:-( Og hun HYYYYLER hver gang jeg skal gi henne mat, spytter det ut og bare gråter.

Hva skal jeg gjøre???? Jeg er så fortvila nå!!!!! Hun ville hverken drikke eller spise før jeg la henne i stad.....:-(

Håper noen av dere har noen råd eller kan fortelle meg hva i alle dager som skjer her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at dere har fått noe for ørebetennelsen? Er det i så fall samme medisin som gis mot halsbetennelse? Hvis ikke ville jeg krevd ny prøve av halsen hennes. Det høres jo veldig ut som om hun har vondt i halsen.

Når gutten her er syk, og nekter å spise, kaster vi alle prinsipper om sunt kosthold og gir han det han vil ha. Han har for øyeblikket halsbetennelse, og yoghurt og is er det eneste som går ned (iallefall litt). Nå skal det sies at han er svært slank og har ingenting å tære på i forhold til sykdom.

Ellers er mat underordnet når de er syke. Drikke er viktigst, mat klarer de seg uten ganske lenge. Gi henne det hun vil ha (saft, vann, melk, juice, fruktavkok, biola mm). Tilby henne ofte, mange små slurker er kjempebra. Følg med på bleiene sånn at du ser hun har noen våte bleier i døgnet.

Hvis gråtingen fortsetter noen dager til ville jeg tatt en ny tur til legen. Heller en gang for mye enn en gang for lite mener nå jeg!

Skrevet

Hun fikk ikke noe for ørebetennelsen for legen mente den var på retur nå...Sa jeg måtte komme hvis hun fikk feber igjen.

Hun får 4 tenner nå også og det virker som det også plager henne.

Hun er ikke tynn i det hele tatt men har gått ned 500g på 1 mnd pga forkjølelse før denne influensaen også, men da spiste hun iallefall litt nå vil hun nesten ikke ha noe..

Hun har aldri vært flink til og drikke, har bare spist en masse derfor er det utrolig vanskelig nå.

Hun veier 10,5 kg nå, veide 11 for 1 mnd siden:-( Uff

Hun er 74 cm lang.

Det som er så utrolig rart er at hun sover hele natten, fra 1900 til 0800!

Takk for svar Livmor, håper sønnen din blir fort frisk !

Skrevet

Ikke gøy når de går ned i vekt:-( Kan være lurt å kreve prøve av halsen selv om hun ikke har feber. Forrige gang gutten her hadde streptokokker (jada, klippekort på halsbetennesler her;-)) hadde han ikke feber.

God bedring til jenta deres ihvertfall! Håper dumme tennene stikker fram snart.

Skrevet

barne ditt vil aldri spise som før mer etter dette

det gjorde aldri min

Skrevet

Du menert det ja, så hyggelig!

For og berolige meg og hjelpe litt aty du sier dette tenker jeg...

Skrevet

charlotte.

Jenta mi var ALTSPISENDE. Hærlig å gi henne mat, for hun spiste alt.

Så, 3 dager med feber, og siden det har hun IKKE spist nmoe særlig.

Hun spiser KUN brødskive og yoghyrt, Og en og annen pannekakebit.

I snitt camellom 2 og 3 brødskiver +1 yoghurt+en frukt pr dag. TOTALT.

Dette har nå vart i 3 mnd.

Jeg blir fortvilet, hun spiser som en mus.

Helsesøster er ikke bekymret.

Hun har bare lagt på ser 300 gr de siste 5 mnd, men hs sier ikke noe på det. For hun var rund, og nå er hun mindre rund..

HAr ikke gode råd desverre, bare ikke gjør dette til noe tema, slik at hun fanger opp at du er "følso" når det kommer til mat. Det kan hun bruke mot deg senere....

Men du er ikke alene.

Skrevet

Foresten hun var 11,5 mnd når hun begynte med nekting, og er nå snart 15 mnd.

Skrevet

HERREGUD ANONYM- skjerp deg!

Hi, ikke vær redd hun vil spise igjen.

Men det er veeeeldig viktig at du tar det helt piano, tilby mat og vil hun ikke ha den så fjern den med en gang.

Ha faste måltider som før og ikke gi henne noe utenom, spis gjerne sammen med henne hver gang og ikke hvis henne at du er bekymret!

Lykke til, dette går BRA =)

Jenta mi hadde dårlig matlyst i 3 uker etter sykdom, jeg tok det piano og nå er alt bra!

Skrevet

Jenta mi har hatt mange perioder med matnekt i høst/vinter. Har gått i nesten to uker uten mat. Trøsten er at hun har lagt fort på seg når hun begynte å spise igjen (men jeg smører på litt ekstra med smør og pålegg da etter en matnekt-periode). Det er faktisk noe sant for meg i det den andre anonym skriver - jenta mi har sluttet å spise nesten all type pålegg etter den første matnekten i høst. Men vi forsøker å tilby nytt pålegg hver dag i håp om at hun skal øke reportoaret.

Nå har hun matnekt på grunn av tannframbrudd. Det eneste som går ned er yoghurt iblandet most banan eller hjemmelaget eple/pæremos samt rosiner. Tilbyr dette hyppig, hvertfall hver annen time, eplemosen står framme på benken hele dagen og gis hele tiden. Noen ganger vil hun ha noen skjeer med 6 mnd middagsglass, for den er uten biter(Småfolk sin lapskaus er favoritten her). Jeg er ganske avslappet i forhold til dette. Jeg vet at hun kommer til å begynne å spise mer igjen, og at hun legger fort på seg igjen..

Skrevet

Mange meninger om dette ja :-)

Takk for at dere svarte meg alle sammen.

All frokosten gikk ned hos henne i dag, så tvi tvi :-), hun virker i mye bedre form også så jeg håper det med maten tar seg fort opp nå.

Skal prøve alt jeg kan for og ikke stresse med det iallefall!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...