Charlo Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Er det noen som vet noe om vode rygger her inne? Jeg har de siste månedene hatt vondt i korsryggen, og i sted låste det seg slik at jeg ikke kunne bevege meg i noen sekunder. Det er også vondt å ligge på helt flatt underlag rett ut på ryggen. Er det noen øvelser eller liknende jeg kan gjøre for at dette ikke skal bli verrre? Har ikke hatt slikt før jeg ble gravid, er 22 uker på vei nå. Takk for hjelp!
Xenaen Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Bekkenløsning? Hvis jeg var deg ville jeg bestilt time hos lege, for å sjekke hva det er for noe. Er det langt nede i korsryggen kan det godt være bekkenet, og da er det en del forholdsregler som man kan ta for ikke å bli bedre. Dersom du går på tema her finner du noen gode linker. Forresten blir du verre av vribevegelser? og f.eks å stå på en fot for å ta på sko?
Charlo Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2007 Iiik, bekkenløsning høres ut som et mareritt. Håper det ikke er det. Er ikke sikker på om det er "langt nede", litt langt nede kanskje... Jeg blir verre sånn helt plutselig, er litt usikker på akkurat hva det er jeg gjør da. Ofte er det vanskelig å reise seg fra en stol, må liksom hjelpe til slik som eldre mennesker må. Høres det ut som bekkenløsning? Skal til jordmor på fredag, skal også høre med henne.
Mamsen og lillegutt Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Heisann! Det høres ut som bekkenløsning. Jeg har det på samme måten. Er nå 50% sykemeldt, og går til fysio en gang i uken for å ikke bli verre. Er 17 uker på vei... Føler meg som en eldre dame når eg ska reise meg,og sette meg ned. gå til legen din du...
Charlo Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2007 Takk for info. Jeg tenkte ikke på at det kunne være bekkenløsning jeg, ettersom jeg ikke kjenner det direkte i bekkenet. Men et raskt søk på nettet viste meg at det kunne jo absolutt være det.... håper jeg klarer å holde det i sjakk, er nemlig veldig glad i jobben min og håper jeg kan fortsette fram til fødselen. Eller; til tre uker før da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå