Haldis84 har fått Christopher Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Noen med erfaringer ? Datteren min er 3 år. Etter hun begynte i barnehage har hun hatt skrekk anfall/ mareritt. Prater, skriker og gråter i søvne. Hun husker ingenting av det dagen etterpå. Synest det er så vondt å høre på. Men har hørt av andre at det er helt normalt i den alderen.
På vei igjen <3 Skrevet 8. mars 2007 #2 Skrevet 8. mars 2007 Jeg har en gutt som har holdt på sånn siden han var 2. Nå er han straks 7, og vi sliter fortsatt med det. Han har lange perioder hvor han er våken nesten hver natt og skriker i timesvis. er umulig å vekke, og husker ingenting dagen etter. Så kan han gå en måned eller to hvor han sover godt hver natt. Hørte det var noen som kalte det søvnskrekk.. Vi har vært på utredning med ham, men fastlegen kunne ikke finne noe. Nå skal vi på eeg og nevrologisk undersøkelse iløpet av måneden. Er utrolig slitsomt, for han får ikke den søvnen han trenger i de slitsomme periodene... Jeg har filmet gutten min, for legen vår skjønte ikke hva jeg mente. Hun mente det var mareritt, men det er umulig med min sønn. Han kan holde på i 4-6 timer når han først setter i gang. At en 7 åring skal ha så grusomme mareritt har jeg vanskelig for å tro... Jeg vil anbefale deg å filme barnet ditt også så har du ihvertfall noe å vise til om det går like langt for dere.
Æliz Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Jeg kan godt kjenne igjen det du prater om! Gutten min begynte slik fra han bare var noen mnd. gammel. Nå er han 3 år og det er blitt litt mindre av dette heldigvis.Det er jo bare helt forferdelig. Jeg fikk ingen info om dette hos lege, men lette litt på nettet og tror jeg vet hva dette er. Nemlig noe som heter natteskrekk! Kommer gjerne i sykluser og barna husker ingenting når de våkner. Jeg fikk heller ingen kontakt med "litjen" under dette. Les om dette på nettet; det er faktisk en egen "diagnose". Trøsten er at det ikke er farlig og at de vokser det av seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå