Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er en typisk kveld hos dere?

Her bader vi mellom 17.30 og 18.30. Etter dette spiser hun ofte. Sover en god del frem til 22, og så kan hun være våken - noen kvelder helt til 02( og henger MYE i puppen). Fikk beskjed om at dette er helt vanlig i noen uker fremover. Hun sover også på fanget hele kvelden. Ellers våkner hun etter fem min. På natta sover hun alene i senga si.

Er nyskjerrig på hvordan andre har det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig lik din kveld. Har ungen på fanget for han maser mer om kvelden hvis jeg legger han fra meg. Spiser mye, har klart å forskyve det litt så nå har han sovnet klokka 22 siste uke (er 8 uker). De første ukene sovnet vi seint før natten og da var jeg så trøtt at det ble tilsvarende seine morgener (er heldig for mannen min tar morgenstell på storesøster på 2). Gradvis prøvde jeg å stå opp før og det funka. Nå slutte natten ca 0830 og det er bedre, før gikk tiden fram til 12 med til å prøve å få sove etter nattens strabaser. Nå ligger han på fanget og klager for at jeg ikke ser på han, litt bortskjemt.....Han skal vel ha litt mer pupp, he, he. På dagen kan det gå 3-4 timer mellom måltidene, men nå på kvelden er det ikke lange pausene. Litt små pinlig nar det er folk på besøk for de synes han kanskje er håpløs som får lov å puppe så mye, men det driter jeg i hvis de synes det.

Skrevet

Jenta mi er 4 1/2 uke nå og de to siste kveldene har hun vært mye ved puppen og sovet i korte perioder på ca. 15min. Hun sovnet kl 02 i går og ca 24 dagen før, og ville da ha to måltider om natten (pleier å amme bare en gang).

Tidligere kvelder har hun sovet ca tre timer fra ca kl 17-18 og sovnet ved midnatt, med ett måltid i 4-5 tiden før hun våkner ved 8-9 om morgenen. Det har vært deilig! Hun har ikke sovnet før sent da, rundt midnatt +/- Kunne gjerne kommet i seng litt før, men vi får se hvrodn det blir når hun blir litt større.

I helgen sov hun en hel natt faktisk, fra 01 til 8.30, da var det en glad og fornøyd mor med melkespreng som spratt opp :-)

Fant denne linken på en annen tråd, den synes jeg var god å lese etter to slitsomme kvelder...

http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

Skrevet

Her hos oss er ingen kveld/natt lik, nå er han snart 5 uker. Pleier ha et kveldsstell helst før 2000 (farmen, hehe) og bader ham 3 ganger i uka. Han sovner nede i stuen med oss alt mellom 2030 til 2300. Lar han ofte ligge nede i stuen til jeg går og legger meg. Ellers våkner han ofte annen hver time på natta og vil ha mat...veldig slitsomt. Men av og til kan det gå både 3 til 5 timer fra han sovner om kvelden til han vil ha mat igjen. Om kveldene før han sovner, henger han endel på puppen og vil helst bli holdt, ligge på fanget/brystkassen vår.

Gleder meg til han sover litt lengre på nettene, ganske slitsomt at han våkner 2 timer etter at jeg har lagt meg og vil ha mat og dette fortsetter noen ganger hele natten.

Skrevet

Uff, vi har så lite system på sakene at det er litt flaut...men hun er bare 3 uker da, så vi får vente litt med å innføre noen faste rutiner. Hun hersker husholdet med jernhånd, ingen rutiner på når hun vil ha mat men mellom 23 og 03 er hun ALLTID våken. Hun skal ha mat konstant, man er ikke før ferdig å rape henne før hun hyler etter ny runde, og da får hun 80-90 ml hver gang. Skjønner ikke at den lille kroppen har plass, men den har jo det så da får hun gjøre som hun vil. Men trøtte, det er vi ;-)

Skrevet

Høres likt ut som hos oss..

Har en gutt på 3 uker og han vil helst ligge på fanget eller ha pupp.

Sovna 21.30 igår da og sov til 00.30 og det er flott. Da får vi litt kveld alene......... Nå sovna han kl 21.00 og jeg håper han sover noen timer.

Hvertfall til Frustrerte fruer er slutt haha : ))

Gleder meg til å få kvelden tilbake fra kl 20.00 som før.

da legger nemlig storebror seg : )

Skrevet

hm jeg har en sønn på 8 uker nå. har hatt rutiner siden vi kom hjem fra sykehuset. kveldstell klokken 20. bader han hver 3 dag. så blir det mat 2030. legger han i senga klokken 21. noen ganger snakker han litt for seg selv i 15 min så sover han. de to første ukene våknet han mellom 03-04 for å spise og sov fra til 09. fra 2 uker sov han hele natta og gjør det enda. hedrer gud hver dag:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...