Gå til innhold

Hjelp!!! Mørk avføring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan det bety??? Gutten min hylte når han skulle legges i kveld,tydelig vondt. Tok han opp igjen og 10min etter hadde han fyllt bleia. Men avføringa var nesten svart! Hva kan det være for noe da??

Nå har han roet seg og sovna passe utslitt stakkars.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svart avføring skyldes mye jern, det kan også bidra til litt hard mage, noe som gjør det vanskeligere å få det ut (selv om det ikke nødvendigvis synes i bleia etterpå at det har vært hardt å få det ut)

Ingen fare:)

Skrevet

Håpe det :) Han spiser bare 1 porsjon grøt og ei lita flaske melk i døgnet, + middag (lite jern) Og 3 brødskiver... Kanskje prøve å gi litt mer jernfattig pålegg :) Skal på helsestasjon i morra,så kan jo høre der da.. Takk for svar :)

Skrevet

Trenger ikke å gi mindre jern, men kanskje gi ham noe i tillegg som gjør at han slipper vondt når det skal ut, feks sviske eller yoghurt:)

Skrevet

Har han spist blåbær??? Da blir bæsjen svart.

Skrevet

hehe..han drikker sviskesaft også.. Og akkurat begynt med youghurt (lurer på om det er den han ikke tåler) Drikke ganske mye sviskesaft egentlig,men aldri fått mørk avføring av det tidligere. hmmm...ikke lett å skulle forstå seg på disse små og "alt" det som plager dem.. :)

Skrevet

Nei,kan ikke gi blåbær til han...da får han hvertfall vondt i magen.. (sliti MYE med hard mage tidligere) :)

Skrevet

Hvis du er i Sverige kan du kjøpe katrinplommonspure, det er sviske pure så får du litt avveksling fra sviskesaften. Det gjorde jeg da magen var hard på dattern min. Synes den safta var litt klinete.

Skrevet

Det skulle jeg gjerne gjort,men bor desverre sånn til at det blir skikkelig pes..hehe, er alene med gutten og har ikke bil :( Lager sviskesafta selv da,mye bedre enn den nestle safta hvertfall :) Ellers takk for tips :)

Skrevet

Mørk avføring er også et tegn på blødning høyt oppe i tarmen. Ikke for å skremme, bare til opplysning. Det er sikkert en annen forklaringl Hør på helsestasjon du =)

Skrevet

Tror nok jeg skal høre på helsestasjon i morra ja :) For han har aldri hatt sååå mørk avføring før,jeg tror han reagerer på youghurt og evt smøreoster.. Har også fått noen få røde prikker rundt munnen (som jeg trodde kom av mye sikling og klam hud pga smokken)..

Skrevet

Hør på HS kan være blødning i tarmen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...