Gå til innhold

Dere med termin i juli, hvor mange uker på vei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal neimen ikke være enkelt. Jeg har termin 9 juli og forrige uke hos jordmor mente hun at jeg denne uken ville være i uke 23. Var hos fastlegen min i dag pga forkjølelse og hun mente bestemt at jeg såvidt er i uke 22. Noen som har noen meninger? Ikke at det er så innmari viktg, men litt irriterende bare....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Irriterer meg over det samme! Her inne på BIM står det uke 22 på meg, har termin 18 juli.. Men hos jordmor i dag sa hun jeg var såvidt i uke 21.. hm.. skjønner ikke hvordan det kan være så store sprik..

Skrevet

Helt enig. En graviditet skal jo vare i 40 uker, det er vel ihvertfall det de regner terminen ut i fra. Hvor vanskelig kan det da være?

Skrevet

hehe.. enig:) Men her på BIM så står det jo dagene som er igjen og det stemmer jo med antall uker som er igjen.. så tror jeg heller går for 22 enn 21 altså:) Var liksom så innstilt på det!

Skrevet

Termin 19. juli og 21+3 idag eller i min uke 22.....

Skrevet

Nja, en graviditet varer 40 uker + 2 dager. Så har du termin på en torsdag - skifter du uke på en tirsdag. Men så sitter de der legene og jordmødrene med det hjulet sitt, og sliter med å få det til ikke å flytte på seg når de regner. Så blir det litt feil av og til. men regn sjøl. Start på termin dagen, trekk fra to dager og regn uker der!

Skrevet

Supert:) Da har jordmoren rett, fullgåtte 23 uker på fredag:)

Skrevet

Jeg har termin 6 juli er 23+0 i morgen. da er jeg 23 fullgåtte og i min 24 uke. Du er da 3 dager etter meg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...