Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 hvis jeg har sykepleierutdanning og tar et år med praktisk pedagogisk utdanning (pedagogisk seminar som det het før), blir jeg da adjunkt eller lektor? hva er forskjellen på de to betegnelsene?
Mona2 Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Er ikke helt sikker, men tror at en lektor har hovedfag, altså mastergrad, mens det har ikke en adjunkt......
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Jeg er adjunkt, og har 4 -årig lærerutdanning. En lektor har hovedfag / en master. Men det er visse krav til masterstudiet som må oppfylles for at man skal kunne kalle seg lektor. Jeg har for eksempel videreutdannet meg og har graden "Master of Education", men jeg er ikke lektor for det. En lektorgrad er uansett en høyere grad enn enn adjunktgrad. Du blir muligens adjunkt, men ikke lektor. Du finner info her: http://www.uio.no/studier/program/lektor/
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Tusen takk for gode svar! Nå ble jeg mye klokere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå