Gå til innhold

Når hadde dere 1. jordmorkontroll???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Når er det vanlig å ha første jordmorkontroll? Er selv bare 10 uker men har ikke bstillt jordmortime ennå. Trodde det var rundt 12 uker, men hørte ei som nylig var 16 uker på vei da hun hadde sin 1.kontroll..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 18 nå, men har ikke fått time før i april...

Synes det var veldig sent da, men er tydeligvis forskjell mellom alle!

Skrevet

Jeg er i uke 22 nå, og hadde min første time hos jordmor i dag. Synes også at det var litt sent.. Har kun vært hos legen til nå. Men det varierer visst veldig. Litt opp til legene, når de vil sende deg dit. Søsteren min begynte vel rundt uke 12..

Skrevet

ja er enig i at det er seint. Husker ikke helt, men mener at sist jeg var gravid hadde jeg første kontroll i uke 12/14. Men det er sikkert forskjell rundt omkring.

Jeg har det hvertfall ikke travelt da med å bestille time.

Skrevet

Nei, tror du skal ta det helt med ro:) Så lenge en går til kontroller hos lege spiller det vel kanskje ingen rolle, så lenge en får følge med og passe på at alt er bra:)

Skrevet

Har du så mange legekontroller da? Jeg hadde min første legekotroll i forrige uke, og skal ikke tilbake til han før i uke 20, altså 20 mai.

Skrevet

hm.. ja, jeg tror jeg var der en gang i mnd.. Fra 10 uke eller noe rundt der.. Tok en del blodprøver, sjekka urinen, gynekologisk test etc.. Synes da en gang er litt lite jeg.. ?

Skrevet

Skal på torsdag. Da er jeg 13 uker..

Skrevet

Da jeg fant ut at jeg var gravid gikk jeg først til legen min.Denne gangen var jeg i uke 7 (forge sv.skap uke 5) så bestilte jeg time hos jordmor 4 uker etterpå. Så når går jeg hver fjerde uke til legen og så til jordmor.

Det er jo greit å gå en gang i mnd for å få svar på ting en lurer på og ikke minst få høre hjertelyden til den lille! :-)

Skrevet

hehe, jeg skal på min første jordmorkontroll i morra jeg.. og er da i uke 25!

Skrevet

Var hos legen første gang da jeg var 10+0, bestilte jordmortime samme dag og fikk denne 21 mars. da er jeg 16+1 (hvis jeg ikke teller helt feil her...) Ordinær UL 2.april :) gleeede seg...

Skrevet

Jeg var til lege 1. gang i tiende uke, og så var jeg til jordmor i 16. uke. Deretter skal jeg til ultralyd/legekontroll neste uke (20.) og så skal jeg til fastlegen 24. uke, og så er det jordmor hver fjerde uke fra 28. uke.

Det kan kanskje virke som lite, men det er tross alt.. en ting kroppen gjør "automagisk". Om jeg opplever ubehag av noe slag får jeg jo komme inn ekstra, men ellers så kontrollerer de bare at alt er fint, etc.

Etter litt betenkningstid, så synes jeg det er passe mye kontroller, egentlig. Selv om man kanskje gjerne skulle hatt en ultralyd til, eller noe sånn.. ;)

Skrevet

jeg går til legen hver 4 uke pga svangerskaps plager som uvi, oppkast ++++ ringte jordmor i dag og fikk time fredag denne uken, hadde egentlig ikke tenkt å gå til jordmor da min lege har ultralyd på kontoret og da ser jeg utviklingen der, (legen er en mann) så tenkte jeg prate med jordmor for de kan mer om selve fødsel. det er bare 2 år siden sist. er i uke 21

Skrevet

har ikke tenkt på når jeg skal ha jordmorkontroll...skal til jordmor om to uker for å møte barselsgruppa, men tror ikke jeg skal på noe kontroll til jordmor før rundt uke 24/25(ser på den oversikten over kontroller).

Skrevet

Jeg var første gang da jeg var 11+6

Skrevet

Her jeg bor har vi jordmor bare to dager pr. mnd. Jeg fikk ikke time før i uke 22. Men vet jeg kan kontakte lege, evn. helsestasjon hvis jeg lurer på noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...