Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille søte jente på 24 dager bruker meg som smokk, og henger i puppen i flere timer hver kveld. HAr prøvd fem forskjellige smokker, men ikke noe hjelper. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke hatt det problemet selv, men kanskje du kan prøve med litt malt på smokken???

Skrevet

.. også er det jo de som absolutt ikke vil ha smokk.. dessverre..

I begynnelsen dyppet vi smokken i litt sukkervann.. men han tok jo smokken ganske fort, så det skjedde bare et par ganger..

LYKKE TIL!

Skrevet

Hei jeg slet også med å få jenta mi til å bruke smukk. Jeg fikk tips av søsteren min om å lære henne å bruke smukk. Putt smukken i munnen hennes og ta den forsiktig inn og ut(ikke helt ut) slik at hun skjønner hvordan den skal brukes. Det funket for jenta mi etter litt øvelse. Du må selfølgelig ikke tvinge den på henne, da forbinder hun bare smukken med noe dumt og ekkelt, ta heller en pause og prøv igjenn siden.

IKKE gi deg, den er fantastisk delig å ha. Syns i alle fall jeg

Skrevet

Vi prøvde smokk den første tida, men han ville ikke ha. Kun min lillefinger som dugde, så jeg puttet inn den i "krisa". Men så plutselig ville han ha sutt, 3-4mnd gammel. Men det er kun den med flat side han vil ha, alle andre kommer i retur. Du må nok bare prøve og prøve.

Skrevet

Prøv Trøst (norsk merke som føres av de fleste apotek). La så pappaen gi den til henne, be han også om å dytte den litt opp i ganen hennes:)

Skrevet

HEI.

eg tror grunnen kan være at hun trenger masse melk og kos om kvelden.jenten min hang/henger ofte om kvelden. De gangene hun ikke gjør det hender det at hun våkner etter ca. 3 timer men henger hun masse på puppen om kvelden kan det gå ca. 6-7 timer. Kan være litt slitsomt,men kos deg og ikke stress. Lykke til.

Skrevet

har du prøvd å lure henne? Legg henne i ammestilling, la henne smatte på puppen og så ta en liten switcharoo, bytte brystvorte med smokk og la henne fortsatt ligge i ammestilling,,,

Skrevet

ka-ping: det må jeg prøve :-) Det som er - noen dager bruker hun smokken i noen minutter, men så vil hun ikke ha den plutselig. Og på kvelden er det bare pupp som gjelder... tror ikke hun får for lite mat heller... - har lagt på seg 380 g på en uke, 1100 g siden hun ble født.:-) Så det er rett og slett bare sugebehov. Prøver videre vi - en dag hjelper det seg sikkert :-) Nå sover hun, men skal prøve tipset ditt i neste puppe-periode :-)

Skrevet

koke smokken i mm skal visst også gjøre susen, da lukter den så nam... vi brukte forresten mange uker med å prøve å innføre smokken, plutselig en dag skjønte hun det:)

Skrevet

min er 4mndr og tar ikke smokk.. på det meste hadde han den i munnen i ett kvarter mens han var rolig... men når han gråt ville han hvertfall ikke ha! det var det bare å glemme! tror nå det er en fordel om natta at han ikke våkna av at smokken er borte de gangene vi hører han lager litt lyder,men grøss å gru så kjedli når han var rundt 2 mndr og vi begynte prøve legge han litt før vi skulle legge oss selv!! hehe.. prøvde alle sorter, men ingen dugde... men men.. ! Håper han tar flaske snart nå da...hehe.. litt greit å kunne gå fra han ett par timer (med pappaen eller en barnevakt hjemme med han da seff...hehe :P) uten å måtte bare haste avgårde for å komme seg hjem før han vil ha mat ! Lykke til..bare å prøve videre med alle mulige kjerringråd du får å håpe det lykkes for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...