Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Har så dårlig samvittighet for at hun sitter så mye i stolen sin om dagene.....til tross for at hun koser seg der selv. Er sånn med figurer hun kan leke med. Men er nødt å plassere henne der for å få gjort noe. eks dusj, klesvask, spising.... Hun er 2mnd, hvor mye sitter deres små på samme alder i stolen?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 alt med måte heter det! Barsel gruppen vår hadde møte med fysioterapaut på helsestasjonen og hun sa det som er viktigst er hva du gjør mest - og de skal ligge mest på gulvet. Du kan jo gå fra en på 2 mnd på gulvet?! Hun kan vel ligge alene på gulvet, under en babygym eller lignende. En vippestol er ikke veldig bra for ryggen i lengden, men bør brukes når man absolutt må, slik som for å dusje
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 HI her.....Vippestolen ligger omtrent helt flatt så det er minimal belastning for ryggen. ja hun kan ligge på gulvet, men foreløpig har jeg ingen babygym og hun begynner bare å grine hvis jeg legger henne der.... Nå skal det nevnes at jeg er veldig mye alene med henne, siden pappan ukependler. Når han er her bruker vi den omtrent ikke..
noegodtivente Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 hei jenta mi er snart 3mnd Har ikke begynt å bruke vippestol. hun kan jo ligge på gulvet eller under babygym. Regner med at jeg ikke trenger å bruke vippestol før hun kan krabbe. Viss hun er våken og jeg ønsker å ta meg en dusj, legger jeg henne på et håndkle på baderomsgulvet, og gir henne noe pent å se på. (henger opp noen smykker på ett dørhåndtak etc.)
Junitulle06 m/ novemberspire Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Da anbefaler jeg deg å gå til innkjøp av en babygym så fort du har mulighet. Det har vært et av våre beste kjøp! Hun har brukt den fra hun var tre uker og fram til jeg pakket den bort nå ved 8 mnd'ers alder. Mye bedre for ryggen, og så blir barnet oppmuntret til å ligge på magen også (i hvert fall hvis babygymen har teppe med fine farger og figurer etc). Jeg er også alene størstedelen av tiden med datteren min, og hadde ikke klart meg uten hverken babygymen eller vippestolen:-)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 hun må bare lære seg å ligge på gulvet, det er der all fysisk læring skjer. Både å snu seg og etterhvert bevege seg. Har noen venner som har brukt vippestolen veldig mye og hele tiden sagt "han vil ikke ligge på gulvet" - og han er over 1 år og verken kryper eller krabber.... Selv om den ligger flatt, får du belastingen på ryggen og ikke på f eks bein og hode jevnt slik man får på gulvet. Så ned på gulvet, begynn med små korte perioder så venner hun seg fort til deg. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste... er selv tobarnsmor og er masse alene jeg også, da han er selvstendig næringsdrivende og jobber døgnet rundt til tider. Minstemann har alltid måtte vente pga den eldste etc - og ja, vi har også vippestol men den er lite i bruk.
Fru Lee Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 Hei! Det er vel greit at hun ligger litt i vippesol. Men det er ikke bare for ryggen de ikke skal ligge for mye i en sånn stol. De får ikke beveget seg så fritt med armer og bein når de ligger/sitter i stolen. Det er mye bedre for utviklingen av motorikken at de ligger "fritt" på gulvet. En babygym kan nok være en god investering:-) Jeg har ikke tatt fram vippestolen ennå, jenta mi er også 2 mnd. Til storesøster brukte jeg vippestolen mer, er vel blitt mer bevist på at hun likså godt kan ligge på gulvet. Men nå må det sies at jeg har en veldig rolig jente som trives på de fleste steder......:-)
Bellen^2 Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 Junior er litt over 2 mnd og vi bruker vippestolen lite foreløpig. Det blir mest hvis jeg er alene hjemme og skal i dusjen, liker ikke å gå fra han og det er kaldt på baderomsgulvet så jeg vil ikke la han ligge der. Hender av og til vi bruker den når vi skal spise middag og han blir urolig. Da får han sitte i den til en av oss er ferdige med å spise. Han er utrolig glad i å vugges og vipper vi på stolen sovner han kjapt, men vi lar han ikke sove i den.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 Babyen blir liggende passivt i en vippestol, den får ikke mulighet til å bevege seg fra utgangsstilling som en får på gulvet. Legg heller babyen din på et mykt teppe på gulvet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå