Én til Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Er 25+2, og har kjent tydelige spark hver eneste dag fra morgenen av og utover dagen i lengre tid nå. Men i dag har det vært nesten helt stille, bare et lite "dytt" her og der.. Bør jeg ringe jordmortelefonen tror dere? Eller hender det hos flere?? Har forsøkt å spise druer og drikke sterk saft, som vanligvis får fart på lille nurket, men helt stille nå.
endaeintrønder Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Er først etter uke 27 at det er en regel at man skal kjenne liv hver dag..Er normalt at babyen har rolige dager nå
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Min var rolig en dag.. Kjente nesten ikke liv fra han. Jeg fikk jo kjempepanikk og ringte legen min. Fikk komme på timen. Legen fann hjerelyd med en gang, og med lillegutt sto det bare bra til. Var heller ikke mange minuttene etter jeg hadde vært på legen han begynte å sparke for fullt igjen. Legen min sa det var bedre at jeg kom en gang for mye en en gang for lite, så hvis jeg var deg hadde jeg ringt. Trenger nødvendigvis ikke være noe galt, men du slipper jo å bekymre deg ! :-)
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Jeg er 24+0 i dag... Og jeg kjenner spark hver dag, har gjort d i mange uker nå. Hadde nok ringt og sjekka om jeg var deg, særlig hvis du føler at du trenger en sjekk. Prøvd å drikke et glass iskaldt vann? Legge deg ned et stille sted og "hilse" på?
Mari 74 Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Det pleier å hjelpe med et stort glass appelsinjuice hos meg, prøv det, og legg deg ned en stund. Så lenge du har kjent jevnlig liv i en lang periode, så kan du jo ringe og høre med føden, hvis det nå fremdeles ikke blir noe mer liv der inne.
Én til Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2007 Ja, forsøkt det også. Ringte nå jeg, og jordmora skulle sjekke med poliklinikken og ringe meg opp igjen... venter spent.
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 jeg er 23-0 og kjenner daglig stor aktivitet. ville ha fått sjekket det. drikk iskaldt vann eller slapp av på en rolig ogstille sted.
jordbærsjokolade Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 Hei! Gå inn her og les...et tips fra en annen bekymret jente!!! http://www.barnimagen.com/forum/thread/8511666
mammatilTHEODOR:) Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 Det kan jo være at babyen ligger vendt mot ryggen nå, da vil du ikke kunne kjenne sparkene så godt som normalt..
Bebbies i magen Skrevet 6. mars 2007 #10 Skrevet 6. mars 2007 Har du hørt noe fra jordmor igjen? venter spent på en oppdatering. Jeg syntes det er helt riktig at du ringte. Vi mammaer skal høre på kroppen vår. Jeg har selv vært på en ekstra kontroll hos jordmor fordi jeg har hatt så mye kynnere i natt og i dag. JM sa også at det er bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Alt var bra med den lille i magen min også Masse lykke til
Én til Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. mars 2007 Nå har jeg nettopp kommet hjem fra Ullevål, fikk beskjed av jordmoren om å komme opp til poliklinikken så fort jeg kunne. Jeg burde absolutt kjenne spark hver dag nå, sa hun, og det er visst viktig å ta det på alvor når man registrerer forandring, ikke minst. Men nå kan jeg altså puste lettet ut!! Puh!!!! Hun fant hjertelyden med en gang. Min temp, blodtrykk og urinprøve var også fint. I tillegg ble jeg sendt inn til legen som gjorde en UL-undersøkelse, og kunne konstatere at babyen hadde lagt seg med hodet opp og rumpa ned (seteleie), så det var nok grunnen til at jeg plutselig ikke kjente noe. Han sa det var ganske vanlig. Men herregud så betryggende å høre at alt var i skjønneste orden! Hode- og magemål stemte også med terminen. Takk for støtten, jenter!
mammatilTHEODOR:) Skrevet 6. mars 2007 #12 Skrevet 6. mars 2007 Så godt å høre! Det er jo tross alt bedre å sjekke det en gang for mye, enn en gang for lite!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå