Gå til innhold

1,5 uke gammel baby som sover mye...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er førstegangs med ei lita jente som sover mye, jeg må vekke henne av og til for å få i henne mat. Varierer stort hvor mye hun spiser. På natta ammer jeg henne en halvtime før hun trekker seg unna puppen, mens noen ganger på dagtid er det nok med 10 min...er det helt normalt eller? Hvor lenge er det vanlig at ammestunden varer? Hun har kommet opp i fødselsvekten sin igjen, faktisk litt over, etter å bare å ha gått ned nesten 10 % på sykehuset. Skal inn til ny veiing på torsdag, men synes hun er rundere i ansiktet og på føttene nå så regner med hun legger på seg. Flere som har nyfødte som sover mye de første ukene? Jeg er kjempeglad for at hun er så stille og rolig, men tenker mye på ammingen....må legge til at når tuppa er våken er hun "tilstede"; ligger med vidåpne øyne og spekulerer og smiler..ikke sløv eller noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres greit ut, jeg. Vesla vår er 3 1/2 uke og er også ganske rolig, med unntak av de gangene hun har fått vondt i magen (men det er antakeligvis fordi hun ble født for tidlig). Ellers er det soving og spising dagen og natten hennes består av, matstunden tar ikke så lang tid men rapinga kan ta litt tid. Tror ikke 10 miutter er uhørt, jenta di er vel en effektiv spiser :-) Så lenge vekten er bra tror jeg ikke du har noe å bekymre deg om.

Skrevet

Gutten min var også sånn..Spurte fakisk om det samme som deg her inne:) Men det er helt normalt:) Han er nå 2 1/2 mnd å har det helt fint:)

Skrevet

Hei,min gullgutt er nå snart 4 mnd. Men di fire første ukene sov han over 23 timer i døyne,jeg måtte vekke han til vært eneste måltid. Mn han la på sg, så da lot jeg han bare sove. Nyt d åg hvil du også=)

Gratulerer forrestn:D

Skrevet

ja soving og spising! Våkner jenta di når hun er sulten? Hvor lang tid mellom spisinga? Jeg får dårlig samvittighet om det går over 3 timer mellom så derfor vekker jeg henne. På natta blir det lengre mellom, men da våkner hun selv etter 3 eller 4 eller 5 timer for å få mat.

Skrevet

Takk! Er stolt mamma ja, men guri så mange spørsmål man har som uerfaren og førstegangs mamma... Godt å høre at det er helt okei og ha en så rolig baby! Og takk for setningen der det står at jeg skal nyte det! Jeg skal prøve:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...