Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Æ vet ikke ka æ skal gjøre. E så sliten om dagen at æ ikke kan gjøre nokka uten å måtte legge mæ ned. Har i dag vært på jobb en tur for å prate med sjefen. Svimte av tre gang i løpe av den turen. To gang til jobb og en gang fra. (Tips: E du syk og gravid ingen go ide og ta buss. Mange som ble bekymra.) Svime ikke helt av, men blir helt slapp og ser ikke så mye, vondt i hode og kaldsvette. Dettan vare som regel bare 10 min av gangen. Babyen ser ikke ut til å merke nokka av dettan. Takk gud! Det skal sies at æ har hatt dettan før æ ble gravid. (svime av tingen) Men aldri 3 gang på en dag. Mere som 1 gang i halv åre. Legen min sir at å være sliten e normalt. Så det æ lure på. E det flere der ute som har det sånn???? Noen råd om ka æ skal gjøre??? E sykemeld og skal ikke jobbe mere ut svangerskape. Og æ e i uke 28. Hvis noen lure. Kjempetakknemelig for alle svar. Ønske alle en strålanes dag videre
conney skal ha nr 2:) Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 hei, jeg har det ikk akkurat på samme måte, men jeg er i uke 15 og sliter noe voldsomt med ryggen min, det har en god del med at jeg har en gammel skade nede i høyre bekkenet. ..I dag har jeg nesten ikke klsrt å gå, jeg bare tenker på hvordan det skal bli når magen vokser seg stor........Jeg er nå 50% sykemedlt pga ryggen...Jobber i barnehage så det er ikke rart at jeg fort blir sliten og svak i ryggen.. Legen min sier jeg må slutte å anstrege meg så mye....ta det mye mer med ro enn det jeg gjør.... i dag har jeg den værste dagen i svangerskapet for jeg har så vondt..så jenta mi jeg føler virkelig med deg....prøv å slapp mer av nå som du er sykemeldt....besøk noen eller noe sånt.... Jeg ønkser deg lykke til......
VinterSol+2 Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 høres ut som om du kan ha sterk jernmangel? Har du sjekket dette? Jeg hadde anemi tidligere, og følte meg veldig slik som du beskriver.. hadde 800m å gå hjem fra skolen da jeg var barn, og som 10åring er det ikke normalt å måtte bruke en time på denne strekningen, samt nesten svime av/svime av opptil flere ganger! Dersom du har anemi/sterk jernmangel er det lett å rette på, men det kan være at kroppen din ikke tar opp jern på normal måte, sånn at du blir nødt til å få noe annet enn bare vanlig jerntilskud. (feks i form av mikstur etc) God bedring. håper legen din tar deg på alvor!
Gjest Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Tusen takk til begge to for svar Trudde først at det kunne være jernmangel, men har en en blodprosent på 14. Så legen mente at det kunne være det, men va vist ikke helt sikker. Vanelig blodprosent e vel på 10 eller 11 trur æ. Men nu e en ny teori kommet på bane. For å si det sånn Kan være at ei blodåra blir blokkert når æ sitt, har trange klær eller hvis babyen ligg på den. Kem vet... I dag har det nu gått bra. Har hatt ei løs buksa og en løs genser på. Og babyen har snudd sæ i natt. Så det kan jo hende at det va så enkelt? Håpe du blir bedre du å da conney3,5mnd Nok en gang takk for svar
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Mulig at det er B12 mangel også, kan bli veeldig slapp av det, ettersom du sier jernet er ok. Det er jo dessuten vanlig å være veldig sliten i perioder av svangerskapet...Du må være flink og hvile når du kjenner behov for det, du kan liksom ikke ta det igjen senere etter du har slitt deg helt ut..
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #6 Skrevet 8. mars 2007 Tusen takk for svar Ja, har hørt rykta om at det ikke blir så mye avslapping om 2 mnd hihi
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 har det samme selv, den svime av tingen. men har ikke svimt helt av. merker at det begynner å suse i ørene å flimre for øynene, med kaldsvetting hvis jeg ikke legger meg ned. feilen jeg gjør når disse "anfallene" kommer er å hyperventilere. så til meg hjalp det med en liten papir pose å puste i når jeg merker suset i ørene hehe. har tatt masse prøver, men de fant ingenting galt. er mest redd for å falle så gullungen i magen skal slå seg. er 26 uker jeg, og har hatt dette siden rundt uke 20 ca.
Prinesesse Vil Ikke Skrevet 8. mars 2007 #8 Skrevet 8. mars 2007 jeg har det også sånn, fikk beskjed at jeg har blodtrykksfall, derfor jeg får den følelsen sa legen...
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #9 Skrevet 8. mars 2007 Ja akkurat sånn e det. Hyperventilere æ å. E litt nervøs for det æ å, men til nu har æ klart å holde mæ på beinan eller fått sitte i det minste til det går over.
sommerbebi Skrevet 8. mars 2007 #11 Skrevet 8. mars 2007 Hei Jeg har også hatt det sånn i nesten 2 1/2 år nå.. kjenner meg igjen i det du forteller.. begynte med at jeg gikk igjennom en veldig stressende periode, og fikk liksom aldri tid til å lade opp batteriene mine. Begynte å besvime, orket ingenting, kaldsvettet og mistet totalt matlysten.. Det funket som en bra slankekur, men ville ikke gjort det én gang til.. Jeg måtte få B12 sprøyter og tok jerntabletter, uten at det hjalp noe særlig. Legen min provoserte meg med å si at jeg "måtte gjøre mere lystbetonte ting, for jeg var alt for ung for å ha det så stressende", men nå i ettertid skjønner jeg jo hva han mente.. Jeg kuttet ned på ekstravaktene ved siden av studiene mine, og slakket ned på kravene til høye karakterer. Begynte å tenke over hva som gjorde meg glad og dermed indirekte avslappet, og prøvde å legge om livet litt rett og slett.. Blitt flere rolige hjemmekvelder med mannen min, men det er jo koselig det også. Det er jo ikke noen universell mirakelkur, men dette funket sakte men sikkert for meg.. Som mange andre har sagt her så kan du jo sjekke B12 nivået og jern-nivået ditt. Du kan eventuelt også sjekket blodsukkeret ditt, med en glykosebelastningstest, da det kan være lavt blodsukker. Det har jeg tatt, og det tar bare rundt 2-3 timer. Jeg får noen ganger lavt blodsukker (merker at jeg kaldsvetter, sus i ørene osv.) og passer på å alltid ha med meg noe å spise eller drikke når jeg drar hjemmenfra, særlig nå som jeg er gravid. Håper virkelig du får slappet godt av nå som du er sykmeldt, og blir i bedre form. Ta vare på deg selv!
Gjest Skrevet 10. mars 2007 #12 Skrevet 10. mars 2007 Tusen takk for svar skal sjekke hos legen min på mandag. Nu har æ hørt det så mange gang at æ skal slappe av at det kanskje synk inn snart I mitt tilfelle e det mere psykisk stress. bekymringe osv. Men like mye stress d. Skal prøve å dele bekymringen mine med min kjære samboer. Tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå