Gå til innhold

hva hjelper mot kvalme??? trenger sårt hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så svimmel og kvalm...har prøvd ritz kjeks men ingenting fungerer... noen gode råd??? trenger mere energi nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve seaband. Det er akupressurarmbånd som du setter på håndleddene og som stimulerer kvalmesenteret slik at du ikke blir så kvalm.

Andre ting som kan hjelpe er sitronbrus, ingefæravkok og å spise ofte.

Du bør også passe på å sove nok, slik at du ikke føler deg utslitt.

Lykke til.

Skrevet

B6! Hjelper masse. spør på apoteket:)

Skrevet

Heisann fox`y,jeg var kvalm helt fram til uke 18-19,det eneste som hjalp meg var sure frukter som appelsin og grønne epler,pluss at jeg drakk mye ap.juice;)

Skrevet

Jeg har ikke vært kvalm, så jeg har ikke forsøkt dette selv. Sist jeg var gravid, var det en del som skrev at "LOVE HEARTS" hjelper mor svangerskapskvalme. (det er de dropsene som det står forskjellige ting på, er runde med hjertetrykk på)

Det er ikke så veldig dyrt tips å prøve, og har ikke hørt at det skal være skadelig heller...

Lykke til

Skrevet

oki.. fikk d sånn pluttselig i går..så tror d er farrang på gang eller noe,har utrolig til hodepine og er sliten oxo..hadde svangerskapskvalme fram til uke 11..har ikke hatt d etter d.. jeg er fulgått 22 uker nå...

Skrevet

Ingefærkapsler hjelper ganske så raskt når du har tatt dem. Jeg hadde ihvertfall god nytte av det.

Skrevet

Jeg har slitt med kvalme og oppkast siden jul og er nå 15 uker på vei.

Jeg prøvde ritzkjeks, spise ofte, ingefær og akupunktur. For en uke sien var jeg så desperat at jeg ringte en healer. Etter det har jeg bare spydd 3 ganger i mot 2 - 3 ganger pr. dag.

Verdt å prøve!! Lykke til!!

Skrevet

Hiver meg på dette tipset om vitamin B6 (pyridoxin). Jeg fikk resept fra legen åp 40mg tabletter og de har hjulpet masse :)

Lykke til

Skrevet

Stakkars deg, det er ikke noe morsomt å gå å være kvalm, jeg har et råd å komme med, det koster litt, men er absolutt verdt det, AKUPUNKTUR! Det er ikke sikkert det hjelper på alle, men det hjalp ihvertfall etter første behandling for meg og jeg var konstnt kvalm, sykemeldt og kastet opp 3-4 ganger om dagen.

En liten trøst som jeg fikk av jordmor var at det sies at barn med kvalme mødre har det bra i magen:)

Klem fra

Skrevet

en ts ingefær blandet i et glass lunket vann hjelp for meg. Smaker ikke så godt i førsten, men du blir vant til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...