Nettnett Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Prøver igjen jeg... Dette står på arket jeg fikk med meg fra ultralyden går. Vet det er en vanncyste i hjernen for jordmor viste meg den under ultralyden, men hun sa det ikke var uvanlig heller... Stusser over at ingen andre har opplevd det da... Skal på ny UL mandag igjen så håper på mer forklaring men....Noen som har den minste anelse om dette? Ringte forresten jordmora jeg går hos utenfor sykehuset og hun sa at hun ikke visste noe om det... hun sa bare at hun regnet med at jeg ville få tett oppfølging videre... Håper på svar fra noen:)
Nettnett Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 6. mars 2007 *Dytter* For siste gang.. Bør vel gi opp snart, tydeligvis ikke vanlig så nå er jeg igrunn ganske engstelig:(
SokkeLaila Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 ..beklager -ser ikke ut til at jeg kan hjelpe.. Men; har prøvd å søke litt på nettet nå -og det ser ut som begrepet 'Plexuscyste' blir lite brukt i norsk medisin.. Finner derimot maaange nettsider på tysk (!!) hvor fenomenet er beskrevet i forhold til fosterdiagnostikk og sånn.. Er dessverre ikke stødig nok i tysk til å kunne oversette -men hadde det vært en mulighet for deg å høre med sykehuset/legen din om det ikke finnes et mer 'vanlig' begrep man bruker om dette..? ..så hadde det vært lettere å finne ut mer om dette..? Ønsker deg masse lykke til -håper det ikke er så alvorlig som du frykter at det er nå..
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Plexus er i hvertfall en nerve og dexter er høyre (som i høyre og venstre) Noe mer vet ikke jeg. Ved operasjoner i armer setter anestesi legen ofte en plexus blokade som bedøver hele armen.. Det er det jeg har hørt om plexus...
Nettnett Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2007 Tusen takk for hjelpa uansett:) Har søkt masse jeg også, men får bare tyske sider.. merkelige greier.. Men vet at det er en vanncyste i den ene delen av hjernen, på sykehuset sa hun at det ikke var uvanlig og at slike fenomener ofte forsvant av seg selv før fødselen.. Men synes det er rart at man ikke får vite mer om det allikevel, hva man event gjør hvis det ikke forsvinner osv.. Hadde vært greit å vite. Men jeg vet det at det ikke er snakk om noe veldig alvorlig enda for da ville de helt sikkert reagert der og da om du skjønner.. Men dette er min 3 bebis og aldri vært borti det før...Og man blir tydeligvis ikke mindre bekymret selv om man har vært gravid før - tvert om:-P Tusen takk nok en gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå