Tiddelidu Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Jeg vet dette har vært tatt opp x-antall ganger før, men først nå det angår meg.. Hehe. Hvordan får jeg maisgrøten klumpfri? Bruker for tiden mme siden han får bare smaksprøver. Prøvd å ha pulver i melka og melk i pulveret, men like herlig kommer klumpene..
Venter på lite knøtt : ) Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Bruk gaffel og rør i melka litt etter litt. Det hjelper iallefall(: Lykke til!
Bambino&brødrene Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Ha et par t-skeer med morsmelk i grøten i tillegg til mme, rør godt med gaffel. Vips! Klumpfri!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Sendte mail til Nestle jeg. Si hva du vil om de, men de sendte en hel eske med barnemat sånn at jeg kunne prøve. Det er jo litt kommersj, men likevel.. Her er svaret jeg fikk da jeg sendte e-post og klaget på klumper i grøten deres : Vi hører av og til at maisgrøten kan være litt vanskelig å røre ut. Dette beror på at maismelet kan variere noe fra produksjon til produksjon. Du kan eventuelt prøve å tilsette melken til pulveret og se om dette vil gi en bedre konsistens på Maisgrøten. Bruk en gaffel i stedet for en skje når du blander grøten og pass på at melken ikke er for varm( ikke over 40 grader). Vi anbefaler å starte med Risgrøt eller Maisgrøt, disse er milde og gode startgrøter som er rik på jern, og uten gluten. Begynn med smaksporsjoner av 1 ts. grøtpulver og øk gradvis til 1 porsjon i løpet av 1 uke. Etter hvert kan du gå over til Havre Ris og Hvete, som også er fra Trinn1, denne gir en gradvis og forsiktig introduksjon av gluten. Noen ganger kan det ta lenger tid da det å spise med skje er uvant for barna og kan ta tid å lære seg. Når barnet er godt i gang med grøt kan du gi litt fruktdessert i tillegg grøten. Fruktdessertene inneholder C-vitamin som hjelper på opptaket av jern fra grøten. Du kan også starte med middag når barnet ditt har vent seg til grøt, begynne med et 1/3 glass og øk gradvis. Når barnet viser at det er mett, så avslutt måltidet. Det er barnet som skal gi tilbakemelding på at det er mett.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Melka er ikke for varm da? Jeg fikk klumpete grøt da melka var for varm....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå