Gå til innhold

Når man glemmer å ta cerazette....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er ikke da faren for å bli gravid relativt liten?!?

Jeg har gått på p-piller (trionetta) i mange år tidligere, og har aldri pleid å glemme å ta den. Men for snart 2mnd siden begynte jeg på cerazette, og jeg er helt håpløs når det gjelder å huske å ta de... Husker det jo som regel, de ligger jo på hylla under speilet på badet.. Men slik som i går (mandag) tok jeg en onsdagspille.... Så jeg må jo ha glemt noen?!?

Kan være at jeg har tatt ett par i "feil ende", men uansett...

Litt oppgitt over meg selv nåja, selv om vi overlever en liten baby om vi ender opp med å bli gravide og....:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid nå for 4 mnd siden og brukte cerazette, skjønte ikke hvordan det kunne ha skjedd men da legen ba meg tenke tilbake så husket jeg jo at jeg hadde kastet opp en formiddag....jeg tok pillene på morgenen.

Skrevet

Oj, såpass ja....

Blir litt blind jeg da, og tenker at; det skjer nok ikke meg!:)

Men som sagt, skjer det så skjer det.... Passer utrolig dårlig, men er heldigvis ingen planer som ikke kan endres på...:)

Takk for svar hvertfall!

HI

Skrevet

du må jo huske å ta de du har glemt åsså da :) jeg har litt problemer der selv, så det hender jeg må ta både 2 0g 3 på samme dag :/

Skrevet

Åååå...må man det?!

Jeg vet at man skal ta den man har glemt, men dersom man glemmer to på rad, må man da ta de samtidig?? Hmmm... Det visste jeg ikke.

Får vel prøve å skjerpe oss.....:)

HI

Skrevet

Jeg har gått på Cerazette i 1,5 år og har slurvet noe veldig. Jeg tar dem normalt på kvelden før jeg legger og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har oppdaget kvelden etter at jeg glemte dem kvelden før :) Har vært litt nervøs noen ganger men har aldri blitt gravid (som jeg vet om) og jeg blir gravid FORT

Skrevet

Godt å høre!:)

HI

Skrevet

Jeg har også drevet og glemt å ta pillene og noen ganger klart å ta to på samme dag.... er ikke noe baby på gang ennå... Cerazette har en tolv-timers grense, så dersom du glemmer en er det ingen fare, bare du husker det innen 12 timer. Jeg tar om kvelden, og dersom jeg har glemt, tar jeg den bare om morgenen og så neste om kvelden igjen.

Likevel mye surr med p-piller....

Skrevet

ett tips til de som glemmer p-piller : huskelapp på mobilen/kalenderen ;) jeg er helt hååååpløs når det gjelder å huske ting,uansett hva det er. Men det hjalp meg faktisk. og jeg tar de fast klokkeslett på kvelden. :)

Skrevet

Ja, har fått med meg denne 12 timers regelen, så problemet er bare de gangene det går mer enn 12 timer....:)

Godt at vi er flere surrehuer!!

HI

Skrevet

Hehe...kanskje vi skulle prøvd det!:)

Eneste er at jeg godt kan være på vei for å ta denne pilla, men finne på noe på veien som gjør at jeg glemmer den... Det er ganske ille mao! Men skal prøve meg med alarm uansett....:)

Takk for tips...:)

HI

Skrevet

Gynekologen min sa at om jeg glemte en pille, ville det lett gå ille;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...