Lille trollmor og en blå mage Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Hei! Jeg så i ett innlegg at dere har vært på Katathani beach resort i Phuket i Thailand nå nylig. Vi har booket tur dit i april, og jeg er derfor nyskjerrig på hva dere synes om hotellet, om dere oppholdt dere mye på hotellområdet/stranda, eller om dere reiste mye andre plasser? Eventuelt om du har noen gode tips å komme med til reisen? Jenta vår vil være 7 måneder når vi drar.
Isabella og Casper´s mamma Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Hei Septembersolstråle! Jeg sier bare, ååh hvor heldige dere er som skal til Katathani! Sukk ... Vi var der tre uker og ferien var nydelig fra ende til annen. Isabella ble 6 mnd der nede, og vi var heldig for hun trivdes veldig godt i varmen Hotellet er fantastisk! Superfine rom! (Vi hadde superior, den enkleste varianten! Hva skal dere ha?) Store fine bassengområder og bare et steinkast til stranden. For oss ble det mest opphold ved bassenget da vi synes det var det enkleste. Vi bodde i 1. etg også så da kunne Isabella sove inne når hun hadde lurene sine på dagen så lå vi rett utenfor. Kombinasjonen sand og baby synes ikke vi var så enkelt! Personalet er bare helt nydelige! Tror nesten du må hilse til noen fra oss ... hihi! De kommer til å elske babyen din! Isabella var den superstjernen der nede. Vi reiste med Ving. Skal dere det? De kunne ikke bekrefte at vi fikk babyseng på hotellet, bare legge inn ønske. Vi ringte direkte til hotellet før vi dro og det var en selvfølge for dem at når vi kom med en liten så skulle sprinkelsengen stå klar Vannkoker var det også på rommet bare så du vet om du skulle ha behov for det. Vi var ikke så rutinerte på leggetider og sånn der nede. Vi ville bare kose oss mest mulig og Isabella var med på alt i trillen sin! Vi dro gjerne til Kata på kveldene og spiste og shoppet. En kveld var vi i Patong og et par kvelder på shoppingsenter i Phuket by. Så lenge det fungerte med Isabella så var vi også fleksible med hvor sene vi var! Hun sov godt i vogna ... Vi var aldri veldig sene, men vi orket ikke på død og liv sitte på rommet fra kl 19 fordi hun skulle legge seg til fast tid! Mange kvelder koste vi oss bare på hotellet også. Det er jo 7 restauranter der Utflukter var ikke noe å ta med baby på. Veldig mange utflukter på havet foregikk i speedbåter og man er veldig eksponert for sola. Man kommer gjerne ikke i skyggen når man ønsker og for min del så hadde jeg ikke fått varmet barnemat akkurat når jeg hadde hatt behov for det. Vi valgte å dele oss. Samboeren min var på to forskjellige dagsturer og jeg var på en. Litt trist at vi ikke kunne gjøre det sammen, men vi følte dette var den beste måten! Jeg kunne heller ikke vært i Thailand uten å oppleve Phi Phi Det finnes store båter som går dit også altså så du kan jo sjekke mulighetene der ... men de tar nok mye lenger tid! Hvis dere vil sy klær hos skredder - dette MÅ jeg bare si - så finnes det jo tusenvis av skreddere der nede og bare i den gata hvor Katathani ligger er det sikkert 7-8 stykker. Ving anbefaler en som heter Jaspal, men jeg vil anbefale en som heter Armani. Bitteliten skredderbutikk nærmest hotellet! Der sydde vi masse klær og vi er fantastisk fornøyde! Noen vi ble kjent med anbefalte oss å gå dit og vi lovet skredderen å anbefale videre så nå benytter jeg sjangsen! Fantastisk hyggelige der, flinke og mye billigere enn Jaspal som kan ta seg betalt siden alle reisebyråene har fått hengt opp logoen sin på døra. Katathani ligger på den lille stranden Kata Noi. Jeg er såå glad for at vi bodde der! Det var en blindevei så det var ikke masse trafikk og det var stille og rolig! I Kata er det mer liv og røre og Patong er full rulle. Da kan man heller ta en taxi eller tuk-tuk å se på livet når man vil (koster nesten ingenting) også kan man ellers nyte stillheten på Kata Noi med babyen sin! Jeg var på spasenteret på hotellet to ganger. Den ene dagen tok jeg 4 timers behandling. Hehe ... fantastisk! Utenom det går det damer og gir massasje, fotmassasje, pedikyr og manikyr på bassengområdene for nesten ingen penger! Vi gjorde noe nesten hver dag og det anbefales! Fotmassasjen er uforglemmelig! HUSK myggnetting! Vi glemte det! (Er det mulig?) Myggnett til både seng og vogn er bra å ha! Vi fikk til senga på hotellet men ikke med en gang så er ikke sikker på om de hadde så mange. Ellers savnet vi parasoll på vogna. Det skulle vi hatt. Og husk solbriller og solcaps til den lille! Vi hadde solfaktordrakt også men den brukte vi egentlig lite ... det ble for det meste bare bleien i skyggen med solfaktor 50! Dette ble langt! men nå ble jeg helt engasjert her! Vil ned igjen ) God tur! Spør gjerne om det er noe mer du lurer på! Hilsen
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #3 Skrevet 17. april 2007 Hei Maria - mammen til Isabella! Tusen takk for langt og koselig svar med mange gode tips!! Sorry at jeg ikke har svart deg tidligere, men her har vi vært uten Internett, og den lille tulla vår har vært syk, så det så en stund ut som om det ikke ble tur på oss.. Jenta vår er blitt frisk igjen, og om 2 dager flyr vi avgårde... Vi gleder oss villt!! Jeg holder på å gå igjennom "pakkelisten", tror vi har det meste nå. Vi skal bo i juniorsuite, da det begynte å bli fullt på hotellet når vi booket tur. Har forespurt å få bo på ground floor, men vi får ikke vite sikkert før vi kommer frem. Vi reiser med SAS/Thai Airways, booket via et lite reisebyrå. Er litt usikker på hvor mye klær vi skal ta med til jenta vår, hun er akkurat blitt 7 måneder. Er det mye klær å få kjøpt til babyer der nede? Vi har ikke kjøpt solfaktor drakt, men har kjøpt hette og trekk til vogna med UV filter i. Ellers er myggnettingen med:o) Har tenkt å få sydd litt klær når vi er der nede, skal absolutt sjekke ut skredderen du anbefaler! Takk igjen for mange gode tips! Hilsen
Lille trollmor og en blå mage Skrevet 17. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. april 2007 Oops... kom borti anonymknappen, som jeg aldri har brukt før... hihi Jeg er selfølgelig mammen til den lille septembersolstrålen!!!
❤lille stjerne❤ Skrevet 18. april 2007 #5 Skrevet 18. april 2007 Hei! Måtte bare "blande meg borti" her. Sitter og leser alle innlegg da jeg selv har vært på Phuket/Phi Phi Island 2 ganger, og neste vinter går turen dit med babyen (som ikke er født ennå). Veldig fint å lese andres erfaringer og tips. Selvom jeg har vært der selv så tenkte jeg ikke noe over hvordan det ville være å ha med et spedbarn. Jeg ville bare supplere med å si at det er masse klær å få kjøpt til babyer, f.eks små t-skjorter, kjoler, sparkedrakter etc. Særlig hvis dere tar en drosje/tuk-tuk bort til markedet på Karon er utvalget bra. Kjøpte masse billige baby-presanger da jeg var der i 2005. Og det er veldig greit å få vasket klær på hotellene også, så ingen grunn til å drasse på for mye hjemmefra. Sånne båtturer f.eks til Phi Phi tar litt lengre tid med større båt, cirka 1,5-2 timer har det tatt de 2 gangene jeg har reist. Og da sitter man i ordentlige seter innendørs på båten med redningsvest under settet etc. Vet dessverre ikke om de har redningsvester til spedbarn, tror vi kommer til å ta med oss hjemmefra for å være sikre. Ønsker dere en kjempefin tur, Thailand er flott!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå