MissAntrop Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 I helga ble jeg stressa da jeg mente det var merkbart mindre liv i magen. Vet ikke om det er bare meg, men jeg ble ihvertfall usikker på hvor mye jeg skulle kjenne, og når.. Så jeg dro ihvertfall opp til Riksen og ble kjempegodt mottatt! Ble satt på CTG registrering som viste at alt var normalt. For sikkerhetsskyld ville legen se på meg med UL, og alt så supert ut. Jeg spurte jordmødrene der hvor mye jeg burde kjenne av liv, men de var litt vage og jeg fikk liksom ikke noe konkret ut av de. Legen derimot var mer konkret. Han ga meg følgende råd: Legg deg ned og vent 1/2 time. På denne tiden skal du ha kjent 2 bevegelser. Av og til kan det være stille, ettersom babyen har et sovemønster på ca 40 min annenhver time. Vent da en time, og kjenn etter 2 bevegelser. Dette ble veldig forståelig og enkelt for meg, og nå kjenner jeg noe hver dag. Herlig! Tenkte jeg skulle dele dette med dere, koselige BIM-jenter
ragge Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 takk for at du fortalte d, har vært litt bekymret noen ganger jeg også. :0)
ninsoer Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 jeg tar et glass kaldt vann før jeg legger meg ned på sofan for å kjenne etter liv.. og d funker hver gang.. har prøvd uten vann men synes ikke d hjelper likegodt
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 takk for tips- jeg er i uke 31 og er stadig bekymret for for lite liv. enkelte dager er han SÅÅÅ aktiv og deretter kan han flere dager være veldig rolig. Spørmål - skal dette skje hvergang man legger seg ned?
Strålende Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Flott tips ) Kan fort bli bekymra om en ikke kjenner noe...sterk saft før en legger seg ned og kjenner etter er også bra ;o)
milva76 Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Må bare si at jeg hadde samme opplevelse idag og dro på Rikshospitalet. De er bare fantastiske der!!!!!!!! Verken samboer eller jeg har opplevd maken. Har vært der av ulike grunner den siste tiden, og vi blir alltid så godt mottatt og tatt på alvor. Jeg gleder meg ikke til fødselen, men jeg føler meg så utrolig trygg på at de på fødeavdelingen vil hjelpe meg. Fikk tips idag om at samboer eller jeg skulle prøve å rugge magen fra side til side ganske kraftig dersom jeg ikke kjente noe etter en time (en time liggende for å kjenne etter spark). Årsaken til at jeg ikke hadde kjent noe var at hun hadde snudd seg med ryggen ut og beina inn mot ryggen min. Var skikkelig nervøs, men er beroliget nå.
MissAntrop Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. mars 2007 milva76: Så bra at du også ble godt mottatt!! Jeg var litt skeptisk da jeg ringte på søndag. De sa at det var travelt der og at jeg måtte regne med å vente, så jeg hadde ikke store forventninger. Men du verden så godt mottatt jeg ble - begynte nesten å grine av det, jeg Vi er nok veldig, veldig heldige som skal føde på Riksen Godt å høre at alt var bra med deg også, forresten. Lykke til videre!
milva76 Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 Hei Magicka Vi fikk beskjed om å komme med en gang og at de ventet på oss. Følte meg trygg med en gang da. Var til fødselssamtale hos jordmor der igår og må virkelig rose dem opp i skyene. Har en veldig kravstor samboer. Han sier at poliklinikken og føden på Riksen har reddet hele hans inntrykk av helsevesenet. Når har du termin?
MissAntrop Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 6. mars 2007 milva76: Så bra!! Sambo her også var generelt skeptisk til helsevesenet, men har fått endret syn etter de få gangene vi har vært på Riksen. Veldig, veldig glad for at jeg har fått fødeplass der og ikke må på Ullevål. Har hørt ganske mye rart derfra.. Har termin om bare 11 dager, og jeg håper sånn at jeg slipper å gå over termindato. Men det gjør vel forsåvidt alle Du har vel 6 uker igjen til termin?
milva76 Skrevet 6. mars 2007 #10 Skrevet 6. mars 2007 Ja, jeg har ca seks uker igjen. Håper også jeg slipper å gå lenger. Er sjeleglad for at jeg fikk plass på Riksen. Søkte i uke seks og det holdt akkurat. Har hørt litt for mye rart om Ullevål, men det hadde sikkert gått bra det også. Vi får håpe at du får en snarlig retur til Riksen da!!!! Lykke til!!
MissAntrop Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. mars 2007 Jeg søkte også om fødeplass i uke 6 Vi får håpe ingen av oss må gå noe særlig over termin Lykke, lykke til til deg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå