Gå til innhold

Til dere erfarende...Forskjell på rier og kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i all verden skal jeg kjenne forskjell på en kynner og rie? det bekymrer meg litt, siden jeg bor 45 min unna sykehuset

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kjenner du, jeg trodde de hadde en sammenheng men det kjentes ikke sånn ut når endelig riene kom. Det gikk fra sterke mensmurringer til rier, kjennes mer ut som en veldig sterk mens type smerte, men kynner bare er litt ubehagelig stamming i magen. Litt vanskelig å forklare ;-)

Men det er skjelden noe hastverk da, de fleste førstegangs ligger med rier i 15-20 timer før det skjer noe.

Lykke til :-)

Skrevet

har vært plaget med smertefulle kynnere i graviditeten.Så for meg var det umulig å merke forskjell på rier og kynnere før langt ut i fødselsprosessen.Både med nr1 og nr3 dro jeg til sykehuset etter at slimproppen gikk,med regelmessige rier,men var veeeldig usikker på om det var kynnere eller ikke.Med nr2 var smertene så intense at det ikke var noen tvil.

Men det sies at rier er regelmessige og skal vare i minst 60sekunder,og man skal ha3 i løpet av 10min.

Men bare ring føden hvis du er usikker

Skrevet

Jeg merket ikke noen vesentlig forskjell i hvordan jeg opplevde smerten. Riene var bare kraftigere og kjente dem "lenger vekk" fra livmora på en måte. Det som gjorde at jeg forstod det sannsynligvis var rier var at det begynte å bli regelmessig - først med 20 min mellomrom og kortere og kortere tid i mellom. Selv hadde jeg en times reise til sykehuset jeg hadde valgt, og det gikk bra. Jeg merket at noe var på gang over et døgn før jeg faktisk fødte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...