Gå til innhold

Hun legger på seg så lite...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre med unger som legger på seg lite? Jenta mi er 7 uker og har bare lagt på seg 600 gram... jeg har prøvd forskjellige tips men føler ikke hun legger mer på seg! Hun tok ikke av i begynnelsen for hun fikk sonde mat!

Hun legger på seg mellom 60 og 100 gram i uka! Ikke særlig gøy!!! Seks ukers kontroll i morgen! blir spennende og høre hva legen har å si!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei steinunn..

Min lille jente la også på seg lite i starten, hun fikk en tøff start på livet og fikk også mat intranevøst og sondet maten de første 3 ukene av livet deretter gikk hun ikke opp sto stille før hun begymte å gå opp ca 80 gram i uken til hun var ca 5-6 uker men nå har det øket til 150 til 200 gram hun er nå 8 uker. Hvis din jente også fikk en tøff start kan det være bare at det tar litt tid. Min jente spiser små måltider og ofte. Hun får spise så mye hun vil og hvor ofte hun vil..

Men et annet spm som ikke har med dette å gjøre, er du fra stavanger og er søsteren til hildur? ;)

Skrevet

Mie var også sånn... hadde lagt på seg 150gram i forholde til fødselsvekten på 6uker. da ble vi enige om at jeg skulle prøve å pompe for å se hva hun fikk i seg- og jeg fikk litt sjokk, det kom ingen ting ut..... 20ml på det meste.man har mer melk enn man pomper ut, men likevel. hun spiste ofe

te, og melken rant,så jeg var jo sikker på at jeg hadde melk i massevis, men puppen var tom . hun var veldig urolig- grøt masse og hadde kolikk. så jeg dro pg kjøpte mme, kunne jo ikke gå hjemme og føle hun ikke fikk det hun trengte, enda alle sa til meg at jo da du har sikkert nok og det er mer enn det som kommer ut når man pomper, og bla bla bla... babyen slukte maten, og på bare et par uker var kolikken borte, hun sov mye mer og hun la på seg bra i vekt.

det kan jo være genetisk og jeg mente ikke å skremme deg eller noe, men det er noe å tenge påde skal helst legge på seg 150-200g i uken,så hadde jeg hvert deg ville jeg prøvd å pompe ut så du ser hva hun spiser. har du pompe så prøv i dag så vet du det til i morgen når du skal veie og måle. for helsesøster og legen kommer helt sikkert til å stusse over vekten skulle jeg tro.

jeg mistet forresten melken helt, da, men de fleste klarer å øke produksjonen.

lykke til.

Skrevet

men hun har aldri for fra sonde da, så jeg vet ikke om det har noen sammenheng.... det kan jo være at det er grunnen.

Skrevet

ja hildur er søsteren min!!! og du er?!?

Jeg pumper meg når hun er ferdig å spise og så gir jeg henne resten på flaske. tvinger det selvfølgelig ikke i henne, men hun drikker litt til da! Har rundt 120-130 ml, så jeg har nok melk! hun får mat når hun vil ha, går 2-4 timer mellom på dagen! får se hva de sier! godt at andre også har det slik!!!

Skrevet

Hei igjen... Jeg er linn en venninne av hildur. Gratulerer så mye med jenta :)

Min jente var ikke mer en 53,5 cm og 3470 på 6 ukers kontrollen i dag er hun 3750.. så hun er ikke store jenta! Hun veide 2770 og 49 cm når hun ble født. Når vi gikk over fra sonde til pupp bare sov hun de første dagene når hun skulle få mat og da fikk jeg anbefalt og bare vente til neste gang hun skulle få mat og se om hun spiste mere da.. for å få opp sulten litt.. Og det har funket veldig bra for oss. Det har hverfall ført til hun spiste mer og mer for hver gang (litt variasjon då) Og at hun ikke gikk opp så mye 80 gram i uken gjorde ikke så mye det var lov så lenge hun gikk opp sa de til meg. Jeg orket ikke å pumpe mer og gi på flaske ved det tidspunket, var drittlei rett og slett. Jeg tror nok at etterhvert vil det ta seg opp av seg selv :)

Skrevet

hun hadde bare sonde en uke og lærte i løpet av et par dager å ta brystet. Vi fikk ikke reise hjem før det... men de følger med på helsestasjonen så jeg får beskjed hvis det blir for gale! Får vente og se:)

Fikk nettopp mail fra hildur... vet ikke om du og gjorde det kanskje! Men de er nå i peru!!! høres ut som om de stor koser seg i sør amerika! Fint at alt gikk bra med dere! Hørte di jente fikk en tøff start og... håper alt er i orden nå!

Skrevet

hei ja jeg fikk mail i fra hildur eg og.. hørres ud som de leve livets glade dager ja :)

men ja.. hun fikk en tøff start og det har ikkje vært lett å gå rundt å bekymre seg men ting er bedre nå.. vi har vært hjemme en mnd nå jaffal.. og ting begynner å gå seg til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...