Gå til innhold

vanskelig sjef...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er syk og hjemme fra jobb pga influensa... jeg har ca 1-2 sykedager pr år, så det burde ikke være noe problem og skjønne at når jeg først er hjemme - da er jeg ordentlig syk.

Men så sjekker jeg eposten min og der har jeg fått en mail fra sjefen i dag om en rekke ting som er virkelig ASAP og må være ferdi til i morgen kl 12. Jeg har jo ikke sjans til dette? Jeg er jo syk.... og føler ikke at jeg er i nærheten av å bli bra nok til å gå på jobb i morgen heller.... SUKK..

Skal jeg liksom gå på jobb uansett? Og smitte alle andre...

Han er bare helt utrolig lite menneskelig, og burde aldri vært sjef. Han mangler totalt evnene som skal til for å lede andre ansatte, og en vakker dag kommer jeg til å klikke på han...

Sorry folkens, måtte bare få blåse ut litt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

send meil tilbake om at du er syk, og at du neppe kommer på jobb i morgen heller.

er selv "sjef" og sånn oppfører en seg IKKE!!

god bedring og lykke til

Skrevet

Usj herregud for en sjef. Men hvorfor sjekke mailen når du er syk?

Er man syk så er man og borte fra jobb. Jeg tror jeg hadde ignorert mailen og ikke latet som at jeg hadde sjekket den. Han vet vel at du er syk???

Ellers så får du sende en mail til din sjef og si at du er syk og ikke har mulighet å levere det han ber om. Du vil ikke være frisk nok til å komme på jobb imorgen og vil trenge så og så lang tid fra når du er tilbake til å levere det han ber om.

Jeg tror alternativ 2 er beste måten og handtere sånne sjefer på. Var saklig og tydlig i din kommunikasjon. Følelser og sykdom er tydeligvis ikke noe han er så sensitiv før.

Skrevet

Jeg hadde også bare ignorert det, og latt som om jeg ikke hadde lest den mailen. Det er en uting, uansett om man ligger syk hjemme, forventes det at man skal være tilgjengelig....ååå, jeg blir så irritert på sånne mennesker. Jeg lå hjemme med influensa i januar og fikk da en sms fra min sjef hvor det sto "kan du ringe meg, all datan vår er nede".. Ja, hva i h... kan jeg gjøre det med liksom... aaarrrrggg - sorry, men sånne mennesker....

Skrevet

Viktigst av alt: Ikke gjør jobbrelaterte ting (som f.eks å sjekke jobb-mail) når du er sykemeldt!

Når skaden først er skjedd hadde jeg sendt en mail tilbake med beskjed om at du er syk og at du har gitt beskjed om dette (det regner jeg med du har gjort ...)

Det kjipe med å være sjef er at det er en selv som må ta støyten når ansatte er syke ... det er ikke den ansatte sin oppgave!

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...